skip to Main Content
وزارت بهداشت اطلاعات شفاف کرونا را در اختیار کارشناسان قرار نمی‌دهد
جامعه کیوسک

وزارت بهداشت اطلاعات شفاف کرونا را در اختیار کارشناسان قرار نمی‌دهد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متأسفانه وزارت بهداشت هیچ اطلاعات و داده‌ای در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا، کنترل بیماری و تشخیص آن را با متخصصان به اشتراک نمی‌گذارد.

مسعود یونسیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره احتمال وقوع پیک ششم کرونا به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌ها گفت: متأسفانه وزارت بهداشت هیچ اطلاعات و داده‌ای درخصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا، کنترل بیماری و تشخیص آن را با متخصصان به اشتراک نمی‌گذارد و در نتیجه ما مجبور هستیم به حدس و گمان متوسل شویم و قدری نیز از اطلاعاتی که در سازمان جهانی بهداشت وجود دارد استفاده کنیم.

وی افزود: برای اینکه بخواهیم درباره روند بیماری نظر بدهیم باید ببینیم روزانه تعداد موارد تست‌ مثبت به تفکیک استان و همچنین موارد روزانه ابتلا که به صورت سرپایی تشخیص داده می‌شود، چقدر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:‌ متأسفانه وزارت بهداشت آمارها را در اختیار کارشناسان قرار نمی‌دهد لذا از وزارت بهداشت انتظار داریم که کارشناسان‌شان مسائل مربوطه را تحلیل کنند و آمار و اطلاعات در اختیار سایر متخصصان قرار دهند.

یونسیان تصریح کرد: بنابراین بنده فقط می‌توانم بر اساس حدس و گمان موضوع‌ها را بیان کنم و همچنین نتوانم مانند سایر نقاط دنیا که کارشناسان وزارت بهداشت‌ بر اساس آمار تحلیل ارائه می‌کنند و اطلاعات شفاف نه تنها در اختیار کارشناسان بلکه در اختیار توده مردم قرار می‌دهد تحلیل ارایه دهم. در سایر کشورهای دنیا مردم از آمار و اطلاعات دقیق کنترل و درمان بیماری خبر هستند ولی متأسفانه کمیته‌های علمی و کارشناسان نیز از این آمارها خبری ندارند.

همچنین بخوانید:  بیست درجه زیر صفر عدالت

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: علیرغم اینکه تلاش بسیاری کردیم تا اطلاعات و آمارها از سوی وزارت بهداشت در اختیار کمیته‌های علمی و متخصصان آن رشته قرار گیرد، ولی هیچ چیزی تا کنون در اختیار ما نگرفته است و بنده از تنها موضوعی که باخبر هستم مصاحبه مسؤولان استان مازندران و خوزستان بود که به تعداد بالای مبتلایان اشاره کردند ولی اینکه بگویند این افزایش آمار در بیماران سرپایی از چه تعداد به چه تعدادی رسیده وجود نداشته است. و اینکه افزایش آمار به دلیل افزایش تست‌ها بوده است یا خیر؟

یونسیان افزود: وزارت بهداشت توضیح شفافی درباره نحوه رنگ‌بندی شهرها ارایه نداده است اما منطقی است که رنگ‌بندی با شاخص ابتلا به بیماری انجام شود نه بستری. به دلیل اینکه این فرد ممکن است بیماری را به دیگران انتقال دهد. زنگ خطر زودترس، موارد جدیدی است که با تست کرونا تشخیص داده می‌شود.

در حالی که کاهش آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا طی دو روز گذشته امیدها را برای گذر از روزهای سخت کرونایی زنده کرده بود، اما تغییر ناگهانی روند همه‌گیری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته زنگ‌های ورود زودهنگام به موج ششم کرونا را به صدا درآورده است. براین اساس تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۲۰ درصدی نرخ ابتلا و ۵/ ۱۳ درصدی موارد بستری کرونا درکشور روبه‌رو بوده‌ایم.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗