skip to Main Content
«مجبورمان نکنید گازوئیل و مازوت بسوزانیم»
اقتصاد کیوسک

«مجبورمان نکنید گازوئیل و مازوت بسوزانیم»

مدیرعامل شرکت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی ضمن ابراز نگرانی از کسری منابع سوخت در زمستان آینده گفته «امیدواریم مصرف‌کنندگان بخش خانگی و تجاری مراعات کنند تا با کسری گاز مواجه نشویم و مجبور نباشیم سوخت مایع بسوزانیم. اکنون میزان ذخیره مخازن سوخت نیروگاهی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد پایین‌تر است که شرکت پالایش و پخش در تلاش است تا آبان ماه سطح ذخایر گازوئیل و مازوت به میزان سال‌های گذشته برسد»».

محسن طرزطلب گفته «خاموشی در فصل زمستان بستگی به برودت هوا و میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری دارد؛ اگر میزان مصرف از رقم پیش‌بینی شده بیشتر شود، مجبور می‌شوند گاز ارسالی به نیروگاه‌ها را کم کنند، اما ما سناریوهای مختلفی داریم که اگر این اتفاق بیفتد دچار مشکل نشویم».

پیش‌تر وزیر نفت نیز ضمن پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در زمستان سال جاری، نسبت به کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز ابراز نگرانی کرده و گفته بود «سال گذشته نیروگاه‌ها ۲/۲ میلیارد لیتر ذخیره سوخت داشتند، اما این رقم در سال جاری به ۱/۷ میلیارد متر مکعب رسیده است».

این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان اعلام آمادگی کرده است؛ «مجموع کنونی برق صادراتی به افغانستان و پاکستان را زیر ۱۰۰ مگاوات است. ما امکان افزایش صادرات برق به پاکستان تا بیش از ۴۰۰ مگاوات را داریم».

زمستان گذشته در پی قطعی مداوم برق در نقاط مختلف کشور و همزمان آلودگی هوای کلانشهرها، مسئولان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و تاثیر آن بر آلودگی هوای شهرهای مختلف را از اساس تکذیب می‌کردند؛ اما پس از مدتی عیسی کلانتری نه تنها مصرف آن‌را تایید کرد، که گفت «مردم باید از بین مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و خاموشی‌ها یکی را انتخاب کنند».

همچنین بخوانید:  ۸۰ درصد کارخانه‌های سیمان کشور مازوت می‌سوزانند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗