skip to Main Content
رئیس سازمان زندان‌ها از همه عذرخواهی کرد به جز زندانیان
سیاست کیوسک

در واکنش به انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان اوین

رئیس سازمان زندان‌ها از همه عذرخواهی کرد به جز زندانیان

در واکنش به انتشاری تصاویری از زندان اوین، که در برخی از آنها زندان‌بان‌ها برخوردهای خشنی با زندانیان دارند و آنها را ضرب و شتم می‌کنند، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کشور در اکانت توییتر خود از همه به جز زندانیان عذرخواهی کرده و نوشت:

«درخصوص تصاویر ‎زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،‎ عذرخواهم».

اخیرا یک گروه هکری به نام «عدالت علی» ادعا کرده دوربینهای مداربسته زندان اوین را هک کرده است. این گروه ویدیوهایی از بخشهای مختلف زندان و فضاهای دیده نشده آن منتشر کرده که با واکنش‌های بسیاری در فضای عمومی مواجه شده است.

زندان اوین مشهورین‌ترین زندان ایران است و معمولا تصویری از آن در رسانه‌ها دیده نمی‌شود. سالهای دهه ۶۰ و همزمان با نگهداری زندانی‌های سیاسی در این زندان چندین بار مهمانانی برای بازدید از این زندان و وضعیت آن دعوت شدند. البته گزارشهایی از این بازدیدها در رسانه‌های رسمی ایران منتشر شد. مثلا به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۲ «رفتار مسئولان جمهوری اسلامی با زندانیان که بر اساس تعالیم رهایی‌بخش اسلام می‌باشد عمیقا مورد توجه مهمانان خارجی که از کشورهای مختلفی هستند قرار گرفته بود به طوری که هیچ یک از آنها نمی‌توانست احساس رضایت خود را از رأفت و عطوفتی که نسبت به زندانیان اعمال می‌شود … پنهان کند».

همچنین بخوانید:  تظاهرات‌ها ایده «انحلال پلیس» را همه‌گیر می‌کند؟

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت در مهر ماه سال ۹۱ با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، شاید در واکنش به بازداشت نزدیکانش، خواستار بازدید از زندان اوین شد که مورد موافقت قرار نگرفت. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضائیه و رئیس فعلی آن، اعلام کرد که فعلا بازدید رئیس جمهور به صلاح نیست و شائبه ایجاد می‌کند.

حقوق زندانیان و برخورد مأموران با آنها یکی از موارد مورد انتقاد در ایران است. برای مثال گرداندن مجرمان در خیابان که به عنوان امری بازدارنده که کارکرد آن عبرت‌سازی و ترساندن مردم است توجیه می‌شود بارها به عنوان تضییع حقوق زندانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک نظر
  1. با اینکه عکس و فیلم‌ها پخش شد اما ج.ا باز هم به کارهای کثیفش ادامه میده و این سری حواسشو بیشتر جمع میکنه تا اطلاعات به هیچ وجه درز نکنه.
    لعنت به مسببین این افتضاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗