skip to Main Content
هکرهای بلاروسی در تلاش برای ایجاد تغییر
کیوسک

بزرگ‌ترین حمله‌سایبری پس از سال ۲۰۱۵

هکرهای بلاروسی در تلاش برای ایجاد تغییر

گروهی از هکرهای بلاروسی که خود را گروهی «غیرسیاسی» با امید به پایان دادن حکومت وحشت بلاروس و دست‌یافتن به حقوق برابر، تعریف می‌کنند، طبق ادعای خودشان به اطلاعات شخصی اعضای بالامرتبه‌ی دولت بلاروس دست پیدا کرده‌اند. این گروه که نام خود را پارتیزان‌های سایبری گذاشته‌اند، به تازگی سر و صدای زیادی برپا کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کند سیستم پلیس را هک کرده‌اند و به اطلاعات شخصی کارمندان پلیس و وزارت کشور بلاروس دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین اطلاعات پاسپورت میلیون‌ها بلاروسی نیز در دسترس آن‌هاست. که اگر این ادعا درست باشد این حمله‌ی سایبری بزرگ‌ترین حمله از سال ۲۰۱۵ خواهد بود که در آن اطلاعات محرمانه چهار میلیون کارمند دولت ایالات متحده توسط هکرها دزدیده شد.

این گروه هکرها برای اثبات ادعایشان اطلاعات کامل به همراه عکس با کیفیتی از دو پاسپورت را منتشر کرده‌اند که به گفته‌ی صاحبانشان تا به حال در فضای اینترنت به صورت عمومی به اشتراک نگذاشته شده‌اند. گروه پارتیزان‌های سایبری، به گفته خودشان متشکل از یک حلقه از ادمین‌ها و ۱۰-۱۵ نفر هکر داوطلب هستند.

پارتیزان‌های سایبری در سپتامبر ۲۰۲۰ شروع به فعالیت کرده‌اند، زمانی که خشم عمومی در بلاروس نسبت به خبرهای سرکوب و شکنجه‌هایی که در زندان‌ها در حال وقوع بود، بالا گرفت. این گروه همچنین به شهروندان بلاروس اطمینان داده‌اند که اگر برای دولت کار نمی‌کنند، از درز کردن اطلاعات شخصی‌شان هراسی نداشته باشند. کنشگران پس از اتفاقات سال ۲۰۲۰ دست به هک کردن کانال‌های تلویزیونی بلاروس زدند و با درز دادن اطلاعات از وبسایت‌های امنیتی دولتی، از مردم در شناسایی آدم‌هایی که در سرکوب آن سال نقش داشتند کمک خواستند. تصاویری که این هکرها در دسترس عموم قرار دادند بیشتر مربوط به صحنه‌هایی می‌شد که به گفته‌ی این کنشگران صحنه‌های خشونت‌آمیز مربوط به سرکوب معترضان سال ۲۰۲۰ بوده است.

همچنین بخوانید:  آخرین خبر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗