skip to Main Content
هند دیپلمات‌هایش را از مزار شریف خارج می‌کند
کیوسک

هند دیپلمات‌هایش را از مزار شریف خارج می‌کند

دولت هند به شهروندانش که در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برند گفته است تا با هواپیماهای مخصوصی که در اختیارشان قرار خواهد داد به دهلی‌نو برگردند. به گزارش خبرگزاری‌های هند، دولت هند با توجه به افزایش تنش‌ها بین طالبان و هند، در حال خارج‌سازی نیروهای دیپلمات و شهروندانش از افغانستان، بالاخص مزارشریف است.

اکانت رسمی سفارت هند در مزارشریف با انتشار توییتی وضعیت در مزارشریف را برای هندی‌ها اضطراری خواند و شهروندانش را به خروج سریع از مزارشریف و رساندن خود به هواپیماهایی که برای این امر تعبیه شده است دعوت کرده است. متخصصان روابط بین‌الملل وضعیت اقلیت‌ها در افعانستان را خطرناک خواندند. به گفته‌ی روزنامه‌ی ریپایلیک وورد، با توجه به شدت خشونتی که طالبان تا به این لحظه در رابطه با زنان و اقلیت‌های از خود نشان داده است، در صورت دست‌یابی این گروه به شکلی از دولت منسجم، ممکن است شاهد نسل‌کشی‌ای در افغانستان باشیم.

طالبان به سرعت در حال پیش‌روی در افغانستان است، تا به امروز توانسته است یخش‌های زیادی از قلمرو افغانستان  و تمامی دروازه‌های مرزی را به اشغال درآورده و بیم این می‌رود که در ماه‌های پیش‌رو به کابل برسد.

همچنین بخوانید:  افزایش محدودیت‌های زنان در افغانستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗