skip to Main Content
لباس‌های ممنوعه زنان: مانتو چهارخانه و بلوز مردانه
جامعه کیوسک

تازه‌ترین طرح تابستانی محدودیت پوشش

لباس‌های ممنوعه زنان: مانتو چهارخانه و بلوز مردانه

در طرحی تازه اتحادیه پوشاک مشهد اعلام کرده که تولید‌کننده‌های مانتو حق ندارند از پارچه‌های چهارخانه استفاده کنند. در ادامه عضو اتحادیه پوشاک کشور گفته این ممنوعیت کلی است و مختص مشهد نیست.

صفحه تلگرامی اتحادیه پوشاک مشهد در پیامی به تولیدکنندگان و فروشندگان نوشته «بنا به دستور اداره اماکن، فروش هرگونه مانتو با طرح‌های چهارخانه ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.» در ادامه رئیس اداره اماکن مشهد گفته «استفاده از مانتو چهارخانه ممنوعیتی ندارد، اما استفاده از مانتو با طرح چفیه که بار معنوی دارد، ممنوع است و با آن به شدت برخورد می‌شود.» وی همچنین از ممنوعیت استفاده از پیراهن مردانه به عنوان مانتو برای زنان خبر داده است.

در این ابلاغیه پیش‌بینی شده که با ورود به فصل تابستان احتمال افزایش پوشاک نامتعارف بیشتر خواهد شد. به عبارتی مسئولان متوجه تاثیر گرما بر انتخاب لباس زنان هستند.

بخشنامه مد و لباس

 

کارگروه مد و لباس کشور زیرمجموعه وزارت ارشاد اسلامی و متولی برخی تصمیمات این چنینی است. به گفته حجت‌الاسلام سیف جمالی سرپرست دبیرخانه کارگروه مد و لباس، «بودجه این کارگروه حدود ۵ یا ۶ میلیارد تومان» بوده، البته به گفته ایشان فعالیت‌های این کارگروه «تا کنون بروز و ظهور چندانی نداشته است.»

سال‌هاست به ویژه هر تابستان نهادهای مختلف کشور طرح‌های متنوعی برای کنترل پوشش زنان ارائه می‌دهند و با جریمه مالی، مجازات فیزیکی، بازداشت و .. سعی در اعمال آنها دارند.

همچنین بخوانید:  دانشمند چینی که ژن کودکان را ویرایش کرده بود، اخراج شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗