skip to Main Content
کارگران پیمانی شهرداری اهواز اعتصاب کردند
جامعه کیوسک

در اعتراض به شرط داشتن مدرک تحصیلی برای رسمی‌شدن

کارگران پیمانی شهرداری اهواز اعتصاب کردند

امروز ۲۲تیرماه کارگران خدماتی و اجرایی شهرداری اهواز با اعتصاب در برابر ساختمان شهرداری و سپس استانداری خوزستان، نسبت به شرایط قراردادهای پیمانکاری خود با شهرداری اعتراض کردند و خواستار تغییر وضعیت‌شان شدند. این کارگران در راستای احقاق حقوقشان در دو روز اخیر دست از کار کشیده‌اند، و زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوری نشده است. آن‌ها که به‌صورت پیمانکاری مشغول به کار هستند نسبت به بخشنامه وزارت کشور مبنی‌بر آزمون استخدامی و تبدیل وضعیت کارکنان لیسانس و فوق‌دیپلم اعتراض دارند.

بنابر این بخشنامه کارگران می‌توانند با شرکت در آزمون استخدامی و قبولی در آن از وضعیت پیمانکاری به رسمی (قراردادی) تغییر موقعیت پیدا کنند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفته است:  «سال‌هاست که در قالب نیروی پیمانی برای شهرداری کار می‌کنیم، برخی از نیروها سابقه بالایی دارند ولی به دلیل پایین بودن سطح تحصیلات اجازه شرکت در این آزمون را ندارند. ما خواستار اجرای این بخشنامه برای تمامی کارگران و تبدیل وضعیت خود بعد از سال‌ها سابقه کار هستیم. تعداد این کارگران به بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر می‌رسد.»

لازم به ذکر است که کارکنانی که به صورت پیمانکاری با شهرداری کار می‌کنند از مزایایی همچون بیمه تکمیلی نیز برخوردار نیستند و هزینه‌های درمان آن‌ها با خودشان است.

همچنین بخوانید:  چرا ۱۰۰ کارگر پروژه‌ای پتروشیمی گچساران اخراج شدند؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗