skip to Main Content
وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان
جامعه کیوسک

مبتلایان بی‌شناسنامه در آمارها ثبت نمی‌شوند

وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان

وزیر بهداشت در روز گذشته در سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت در تبریز خطاب به رسانه‌ها گفت «…همین الان که عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم.» سخنان دیروز این مسئول واکنش‌های بسیاری در پی داشت. بالاخض که ایشان در بخشی از صحبت‌هایشان گزارش‌ها از وضعیت سیستان و بلوچستان را «بلواها و سیاه نمایی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها» خواندند.

روزنامه آرمان ملی، با عکس صفحه اول از نمکی تیتر زد:«آقای نمکی! شما مسبب فاجعه در سیستان و بلوچستان هستید» و در گزارشی به نقل از فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی نوشته است «مسبب اصلی این شرایط و بروز فاجعه انسانی در استان، آقای نمکی است و دستگاه‌های قضائی باید به این امر ورود کنند. آنها فقط مرزها را کنترل کردند و ما نیز به این مساله تاکید داشتیم، ولی وقتی شاهد هستیم، نیروهای متخصص ما که باید لوازم، تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های اکسیژن ساز را در اختیار داشته باشند، اما از تهیه برخی از لوازم اولیه نیز عاجز هستند، چگونه می‌توانیم با این فاجعه انسانی مقابله کنیم.» وبسایت شهروند نیز در گزارشی که از وضعیت سیستان و بلوچستان تهییه کردنوشته است، که از ده روز پیش ظرفیت بیمارستان‌های تکمیل شده و خبری هم از بیمارستان صحرایی نیست. مسئله‌ی سیستان و بلوچستان تنها به کنترل بیماری در بیمارستان‌ها محدود نمی‌شوند بلکه صف‌های طولانی برای تامین آب آشامیدنی و نان هم به شیوع بیشتر بیماری دامن زده‌اند. ضمن این‌که مسیر طولانی‌‌ای که افراد باید برای دسترسی به مراکز بهداشت طی کنند در مواردی به حدود ۹۰ کیلومتر می‌رسد که همین امر تعداد فوتی‌های کرونا را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید:  منیژه حکمت از تأثیر پول‌های فاسد بر سینما گفت

بنا بر آمار ارائه شده در این گزارش روزانه ۲هزارو۳۰۰ تست گرفته می‌شود که ۳۹درصد تست‌ها مثبت هستند. جمعیتی که گفته می‌شود ۶۰درصدشان بین ۳۰ تا ۶۰سال دارند. اما طبق صحبت‌های  معین الدین سعیدی نماینده‌ چابهار:«روز گذشته آمار فوتی‌های کرونای استان را ۲۶ نفر اعلام کردند در صورتی که آمار چند برابر این تعداد است اما مشخص نمی‌شود…بسیاری از افراد بی‌شناسنامه مبتلا می‌شوند اما آمارشان ثبت و ضبط نمی‌شوند.»

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗