skip to Main Content
پرداخت‌های میلیونی شهرداری تهران برای توزیع محتوای رسانه‌ای
سیاست کیوسک

پرداخت‌های میلیونی شهرداری تهران برای توزیع محتوای رسانه‌ای

بنا به اطلاعاتی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، شهرداری تهران با عقد قراردادهایی با ارقام چند صد میلونی اقدامات خود را از راه رسانه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اینترنتی تبلیغ می‌کند. این قراردادها در سایت شفاف تهران قرار گرفته بود اما دیگر در دسترس نیست. در این میان، در قراردادی که میان مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بسته شده است برای «توزیع» محتوای رسانه‌ای در تلگرام و توییتر نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. در میان رسانه‌های طرف قرارداد کانال‌های تلگرامی و رسانه‌هایی از جمله بهشت‌آنلاین، تدبیرپرس، اصلاحات، روزفام، ‌هات‌نیوز، آرمان‌نیوز و محمد حیدری به چشم می‌خورد.

در قرارداد دیگری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید محتوای ۶ شماره مجله تهران‌شهر پرداخت شده است.
این قراردادها که از سوی شرکت «پیام‌رسا» وابسته به شهرداری تهران بسته‌شده‌اند حالت ترک تشریفات (غیررقابتی) دارند. روابط عمومی شهرداری تهران هم در این باره گفته که به تشخیص هیأت مدیره و یا با فراخوان بین کسانی که بتوانند کار را انجام دهند می‌تواند ترک تشریفات انجام شود.
وبسایت الف، به نقل از روزنامه تجارت صنعت در گزارشی پول‌پاشی شهرداری را نقد کرده است، اما جالب اینجاست که این نقد نه به مسئله‌ی عدم استقلال و رانت رسانه‌ای بلکه به این بوده که چرا شهرداری از رسانه‌های «مطرح» حمایت نکرده است. به گزارش تجارت صنعت اعضای شورای شهر در اینباره پاسخ روشنی نداده و یا از موضوع اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند. دیگر رسانه‌های داخلی نیز در این باره تاکنون صحبتی نکرده‌اند.
شهرداری تهران در سال‌های اخیر با شعار شفافیت و شهر شیشه‌ای مشغول به کار و تبلیغ بوده است. اما در مورد این قراردادها همچنان روشن نیست که چرا باید نهاد شهرداری اساسا چنین پرداخت‌هایی بکند.

همچنین بخوانید:  سناتور دست راستی: هرچیزی در خاورمیانه با ال شروع می‌شود بد است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗