skip to Main Content
نارضایتی انجمن صادرکنندگان خدمات مهندسی از بازار بازسازی سوریه
اقتصاد کیوسک

نارضایتی انجمن صادرکنندگان خدمات مهندسی از بازار بازسازی سوریه

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از وضعیت بازار بازسازی کشورهای سوریه و عراق و منطقه قره‌باغ ناراضی است؛ بهمن صالحی جاوید گفته «پیمانکاران ایرانی به طور سنتی در سوریه حضور داشتند، ولی آنچه امروز هست مورد رضایت تولیدکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیست؛ چرا که هم ورود آنها به پروژه‌ها با سهولت همراه نیست و هم نقش‌آفرینان زیادی از جمله چینی‌ها، روس‌ها، انگلیسی‌ها و دیگر کشورها حضور دارند و رقبای جدی داریم».

وی توضیح داده «دو ستاد به نام‌های ستاد بازسازی سوریه و ستاد بازسازی عراق داریم که متاسفانه علاقه‌ای به ارتباط سیستماتیک و سازمان‌یافته با انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ندارند. برای مثال همکاری با بخش دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به مراتب از ارتباط با این ستادها سهل‌تر است. ما بسیار امیدوار هستیم که دولت جدید بتواند به این چندگانگی خاتمه دهد تا فضا کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد».

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با تاکید بر لزوم اخد بیشتر پروژه‌ها در قره‌باغ توسط شرکت‌های ایرانی گفته «در مورد آذربایجان ما کمک بسیار جدی داشتیم، ما هزینه‌های گزاف سیاسی برای قره باغ دادیم، از شریک استراتژیک سیاسی خود یعنی ارمنستان حمایت سابق را نکردیم. طبیعی بود که بخشی از بازسازی قره‌باغ را به عهده می‌گرفتیم اما شاهد این موضوع نبودیم. ۱۰  میلیارد دلار پروژه در قره‌باغ پیش‌بینی کردند، ایران باید برای حضور شرکت‌های پیمانکاری خود پشتیبانی لازم را انجام دهد. ما درخواست کردیم از این ۱۰ میلیارد دلار ۵ درصد را پیگیری کنند که به شرکت‌های ایرانی برسد، اما متاسفانه به جایی نرسید».

همچنین بخوانید:  بانک مرکزی سرمایه‌گذاری‌های «بخش خصوصی» در سوریه را تضمین می‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗