skip to Main Content
اعتراض به اعدام سگ‌‌ها در تبریز
جامعه کیوسک

اعتراض به اعدام سگ‌‌ها در تبریز

به گزارش کانال حقوق حیوانات در ایران، در پی کشتار گسترده‌ی سگ‌ها در شهر تبریز جمع گسترده‌ای از مردم حامی حیوانات در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند. گفته می‌شود که شهرداری این شهر تعدادی سگ‌ را به دار آویخته و کشته است. این امر موجب عصبانیت حیوان‌دوستان تبریز شده است.

ویدئوهای کانال حقوق حیوانات نشان می‌دهد که زنان معترض حاضر در صحنه موفق به آزادکردن چند سگ شده‌اند.

در تجمع اعتراضی مقابل شهرداری حامیان حقوق حیوانات خواستا استعفای معاون شهردار تبریز شدند و همچنین گفتند «نه به کشتار سگ».

محمدرضا قربانیان تبریزی معاون شهردار تبریز در واکنش به این اعتراض‌ها گفته که شهرداری تبریز سگ‌کشی نکرده و «تنها به بیهوشی این حیوانات توسط پیستول‌های بیهوشی، جمع‌آوری و رهاسازی آنها در بیرون از شهر پس از به هوش آمدن سگ‌ها» اقدام کرده است. 

کشتار سگ‌ها در کشور سابقه‌دار است. برای نمونه در سال ۹۷ گفته شد که روزانه ۴۵ سگ در مسجد سلیمان کشته می‌شوند. در همین سال در اهواز بیش از ۲۰۰ سگ جمع‌آوری و به قتل رسیدند. در سال ۹۴ نیز خبر کشته شدن ۵۷۰۰ سگ در مشهد منتشر شد. با اینحال خبری از مجازات عاملان در کار نیست.

حیوان آزاری در ایران امری گسترده است؛ از عدم وجود قوانین و سازوکارهای حمایتی از حیوانات وحشی و نیز محیط‌بانان گرفته تا برخوردهای خشونت‌آمیز با حیوانات شهری؛ از این جمله جمع‌آوری و گاه کشتار سگ‌ها به دست شهرداری‌هاست که در بهترین‌ حالت آنها را به حاشیه‌های شهر می‌راند.

اما همزیستی حیوانات و انسان‌ها تا چندی پیش حتی در شهرهای بزرگ امری عادی بوده است. لیکن انسان‌ها رفته‌رفته شهرها را محلی ناامن برای زندگی جانداران تبدیل کردند. علاوه‌بر حیوان‌آزاری، وجود خودروهای سواری بسیار در شهر موجب ناامنی در عبور و مرور حیوانات شده و آلودگی نوری و صوتی نیز اثر منفی در زندگی پرندگان دارد. البته در سال‌های گذشته گروه‌های مردمی حامی حیوانات سعی در حمایت و تغییر شرایط آسیب‌زا به حیوانات داشته‌اند. مرگ گورخر آفریقایی در باغ‌وحش صفادشت نیز اعتراض‌هایی را به همراه داشت.

همچنین بخوانید:  اقدامات مسئولان برای ایمن‌سازی محیط کار نمایشی است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗