skip to Main Content
سومین روز از تجمع فرهنگیان کارنامه سبز مقابل مجلس
جامعه کیوسک

سومین روز از تجمع فرهنگیان کارنامه سبز مقابل مجلس

 امروز جمعی از فرهنگیان کارنامه سبز، برای سومین روز پیاپی مقابل مجلس تجمع اعتراضی برگزار کردند. درخواست این فرهنگیان جذب و به‌کارگیری همه کارنامه سبزهای سال ۹۹ طبق تبصره یک ماده ۲۴ قانون استخدامی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این تجمعات فرهنگیان با نوشتن شعارهایی خطاب به نمایندگان مجلس، استخدام در وزارت و آموزش و پرورش را یک حق مسلم دانسته‌اند و از این نمایندگان خواسته‌اند تا به مطالبات این بخش از فرهنگیان کشور توجه کنند.

فرهنگیان کارنامه سبز به فرهنگیانی گفته می‌شود که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیستند، و با شرکت در آزمون کتبی ماده ۲۸، (ماده‌ای که امکان استخدام نیروهای متخصص از دیگر دانشگاه‌ها را به آموزش و پروش می‌دهد) به استخدام آموزش و پرورش دربیایند. فرهنگیان معترض با توجه به این‌که در آزمون سال ۱۳۹۹ قبول شده‌اند، خواستار به استخدام درآمدن در آموزش‌ و پروش هستند، با توجه به صحبت‌های نایب رئیس کمیسیون مجلس به نظر می‌رسد که امکان به استخدام درآمدن این فرهنگیان نه تنها وجود دارد بلکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است با استناد به ماده ۲۴ قانون استخدامی کشور امکان استخدام این فرهنگیان را فراهم کند.

 نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجوز ۳۳ هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش، از وزارت آموزش و پرورش خواست که بر اساس «نیاز خود» از پذیرفته‌شدگان در «آزمون کتبی ماده ۲۸» استفاده کند. حال کارنامه سبزها می‌خواهند از فرصت وجود ۳۳ هزار ردیف استخدامی برای اشتغال در این وزارتخانه استفاده کنند.

همچنین بخوانید:  آن‌چه هیچ‌کس در مورد کشتار مونیخ نمی‌خواهد بداند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗