skip to Main Content
کارگران، هفت‌تپه را از بخش خصوصی گرفتند
کیوسک

کارگران، هفت‌تپه را از بخش خصوصی گرفتند

هفت‌تپه از بخش خصوصی پس گرفته شد. مطالبه خلع ید بخش خصوصی از هفت‌تپه مطالبه اصلی کارگران معترض و در اعتصاب بود و سرانجام توانستند این مطالبه را عملی کنند.

به گزارش ایلنا پس از ابطال واگذاری‌های شائبه‌دار و فسادآمیز بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی نظیر«هپکو»، «ایران ترانسفو»، «ماشین‌سازی تبریز»، «شرکت تولید نیروی برق شاهرود»، «شرکت آب و خاک پارس»، «شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان»، «سیلوی سنقر»، «شرکت تراورس البرز»، «شرکت فولاد میبد» و … حالا شرکت هفت تپه نیز از مالکان آن پس گرفته شد.

سال گذشته بود که تصمیم‌گیری پیرامون واگذاری شائبه‌دار شرکت هفت‌تپه توسط سازمان خصوصی‌سازی به هیات داوری محول شد. با ورود دستگاه‌های مختلف نظارتی اعم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و اعتراض به رأی هیات داوری، دادخواست ابطال واگذاری پرفساد شرکت هفت‌تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی کننده به پرونده‌های مساله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رای ابطال واگذاری هفت تپه صادر گردید. براساس این رأی صادره، مالکیت این شرکت باید به دولت واگذار گردد.

خلع‌ید بخش خصوصی از مالکیت بر هفت تپه در مسیری محقق شد که در آن کارگران هزینه‌های بسیاری را متحمل شدند. زندان، اخراج، تهدید و انواع و اقسام فشارها بر فعالان کارگری هفت‌تپه اما جلوی پی‌گیری مطالبه خلع ید را نگرفت. حالا باید دید با مشخص شدن نتایج چوب حراج زدن به ثروت‌های عمومی به بهانه‌ خصوصی‌سازی در سالهای اخیر، در این فرایندی که در دولت‌های مختلف ادامه داشته تغییری ایجاد خواهد شد یا نه.

 

همچنین بخوانید:  جهانگیری: «شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه‌بندی و کوپنی شدن پیش برویم.»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗