skip to Main Content
فقط ۲/۵ درصد از مردم ایران می‌توانند بلیت هواپیما بخرند
اقتصاد کیوسک

فقط ۲/۵ درصد از مردم ایران می‌توانند بلیت هواپیما بخرند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته به‌دلیل بالا بودن قیمت بلیت هواپیماها «هم‌اکنون ۲ تا ۲/۵ درصد مردم ایران از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند». آن‌گونه که رضا جعفرزاده اعلام کرده «سازمان هواپیمایی طبق قانون، نرخ تکلیفی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد؛ اما مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخی را بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز تعیین کرده‌اند». امروز در واکنش به گرانی بلیت‌های هواپیما، انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته قیمت‌ها را محدود کرده و بر این اساس دیگر «خبری از بلیت‌های بالای یک میلیون تومان نیست».

آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها در دولت حسن روحانی و وزارت عباس آخوندی عملیاتی شد؛ آخوندی چهار سال پیش در پاسخ به انتقادات از گرانی‌های ناشی از اجرای چنین سیاستی، ادعا کرده بود «این موضوع به پروازهای چارتری ارتباط پیدا می‌کند که اتفاقا با آزادسازی بلیت این موضوع از بین می‌رود». آخوندی هم‌چنین مدعی بود که «آزادسازی قیمت‌ها مرحله نخست نوسازی صنعت هوانوردی است». رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در آن زمان گفته بود «آزادسازی نرخ بلیت هواپیما لزوما به معنای گران شدن قیمت بلیت هواپیما نیست».

برخلاف ادعاهای آخوندی، نه تنها از قیمت بلیت‌ها کاسته نشده است؛ بلکه با وجود گذشت چهار سال از اعمال سیاست‌های مورد پسند وی، قیمت بلیت‌ها با افزایش روبرو شده و از تاثیر آن بر نوسازی صنعت هواپیمایی کشور نیز اطلاعی در دست نیست.

همچنین بخوانید:  معاون استانداری تهران: «منبع یا منابع» بوی نامطبوع فردا اعلام می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗