skip to Main Content
حاشیه‌نشینان چابهار آب و برق ندارند
جامعه کیوسک

حاشیه‌نشینان چابهار آب و برق ندارند

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ما با آن امروز روبه رو هستیم بحث رشد و سرعت حاشیه‌نشینی در چابهار است. مردم حاشیه‌نشین بدون هیچ حمایتی از داشتن نعمت برق و حتی یک متر لوله گذاری آب بی‌بهره‌اند.

به گفته معین‌الدین سعیدی «مهم‌ترین مشکل شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام کمبود آب شرب است که شاخص دسترسی ما به آب شرب تنها ۱۰ درصد است. با پیگیری‌هایی که در این چند ماه اخیر در مجلس برای حل این مشکل داشته‌ایم اقدامات خوبی صورت گرفته اما با استاندارد استان هنوز فاصله زیادی داریم و عمده مردم مناطق به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند.»

نماینده مردم چابهار در مجلس عنوان کرد: هر از گاهی کودکی در «هوتک‌های» این مناطق غرق و  خانواده‌هایشان داغدار می‌شوند که متاسفانه این اتفاقات تلخ و غیر قابل جبران نشانه تکمیل‌نشدن بخش عمده مجتمع‌های آبرسانی در منطقه است.

وی گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری کم‌ترین سرانه فضاهای آموزشی را در کشور دارند. که حتی با استاندارد خود استان سیستان و بلوچستان هم بسیار متفاوت است. این سرانه آموزشی در بخشی از شهرستان‌های ما حدود نیم متر است که این نرم در سطح کشود حدود ۷ متر است. هم‌چنین کمترین میزان قبولی در دانشگاه‌ها و کمترین میزان معلم نسبت به دانش آموزان را در این مناطق داریم.

سعیدی بیان کرد: به لحاظ سرانه‌های فضاهای بهداشتی درمانی باز هم با اختلاف بسیار فاحشی در کشور در آخرین رتبه قرار داریم. به گونه‌ای که عمده مردمی که در پهنه جاسک و راسک در سواحل مکران زندگی می‌کنند همگی برای روند درمان‌شان به بیمارستان امام علی در چابهار مراجعه می‌کنند. این بیمارستان چیزی حدود ۱۹۶ تخت دارد. و این در حالی است که طبق اعلام استانداردهای خود وزارت بهداشت هم اکنون آنجا باید در آنجا ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید:  نشت فاضلاب در آب شرب اهواز واقعیت دارد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗