skip to Main Content
چین؛ بزرگ‌ترین ویران‌گر جنگل‌ها در جهان
کیوسک

نتایج رتبه‌بندی جهانی تخریب‌کنندگان جنگل نشان می‌دهد

چین؛ بزرگ‌ترین ویران‌گر جنگل‌ها در جهان

به گزارش بنیاد جهانی طبیعت، در رتبه‌بندی جهانی تخریب‌کنندگان جنگل، چین در سکوی اول ایستاده، بر این اساس ۲۴ درصد از تخریب جنگل‌های منطقه حاره‌ای به نام کشور چین ثبت شده است.

بیشترین تخریب جنگل‌های بارانی استوایی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ به دلیل واردات سویا، روغن پالم و گوشت گاو و در پی آن محصولات تولیدی از چوب، کاکائو و قهوه بوده است.

در این رتبه‌بندی، بعد از کشور چین، اتحادیه اروپا با ۱۶ درصد از جنگل‌زدایی در مناطق گرمسیری، دومین تخریب‌کننده بزرگ جنگل در جهان نامیده شده است. براساس این گزارش، در میان کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ با فاصله زیاد با دیگر کشورها، بزرگترین وارد کننده چوب به دست آمده از جنگل‌های گرمسیری بوده است. به طور میانگین سالانه ۴۳۷۰۰ هکتار جنگل برای واردات به آلمان تخریب شده‌اند.

بنیاد جهانی طبیعت در گزارش خود از کشورهایی که سهم بالایی در تخریب جنگل‌ها دراند، خواسته است که تلاش خود را برای دستیابی به استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی بهتر و الزام‌آور در روابط تجاری بین‌المللی خود در چارچوب تصویب قوانین سختگیرانه‌تر به کار بندند.
کریستیانه شُل از این نهاد می‌گوید: «به دوران نابودی محیط زیست باید پایان داد چرا که اکوسیستم‌های طبیعی مانند جنگل‌ها، بیمه عمر ما به شمار می‌آیند.» این کارشناس معتقد است که اقدامات داوطلبانه‌ از سوی دولت‌ها و شرکت‌ها کافی نبوده و تاکنون تنها منجر به توقف نابودی جنگل‌ به صورت موردی شده‌اند. در گزارش این نهاد همچنین آمده است که در کنار حفاظت از جنگل‌ها و تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تر در این مورد باید از دیگر اکوسیستم‌ها هم محافظت کرد چرا که در غیر این صورت تمرکز استفاده‌های بی‌رویه و نابودی از این اکوسیستم به اکوسیستم دیگر منتقل می‌شود.

همچنین بخوانید:  سالانه ۷۰درصد از کارگران به راحتی بیکار می‌شوند

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗