skip to Main Content
درخواست دورکاری برای پرستاران باردار
جامعه کیوسک

درخواست دورکاری برای پرستاران باردار

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ضمن اشاره به انتقاداتی که نسبت به بخشنامه تعیین مصداق شهدای مدافع سلامت وجود دارد، گفت: در شرایطی که ۸۰ درصد جامعه پرستاری کشور را بانوان تشکیل می‌دهند تقاضا داریم تا برای پرستاران باردار مانند سایر کارمندان کشور شرایط دورکاری در نظر گرفته شود.

حمیدرضا عزیزی در مورد شهدای سلامت در حوزه پرستاری گفت: طبق برآوردهای ما در حال حاضر از مرز یکصد شهید عبور کردیم و متاسفانه در دو هفته گذشته هم شاهد شهادت شهدای خاصی از جمله دو مادر باردار پرستار بودیم. در کل چند صد شهید خدمت از کادر درمان داریم که طبق مصوبه شورای امنیت ملی و ستاد ملی مقابله با کرونا، کمیته تعیین مصادیق شهدا با تولیت وزیر بهداشت تشکیل شد و بر اساس آخرین آمار حدود ۶۰ نفر از شهدای نظام سلامت تایید شدند. البته برخی آمارها آن را بیش از ۳۰۰ شهید هم اعلام می‌کنند.

به گفته عزیزی: الان معیشت برخی از این خانواده‌ها متاسفانه مختل شده است و این مطالبه جدی ما است که مسئولین در وهله اول گشاده دست‌تر و با دید بازتر به این موضوع نگاه کنند و هم سیستم بروکراتیکی که برای فرایند اداری تعریف شده است، تسریع شود.

وی با اشاره به درگذشت دو پرستار باردار بر اثر ابتلا به کرونا، بیان کرد: خواسته اصلی ما این است که همکاران باردار در بیمارستان‌ها و بخش‌هایی که مبتلایان کووید ۱۹ پذیرش می‌شوند به کارگیری نکنند و در وهله دوم خواستیم همانگونه که در سراسر کشور بحث دورکاری وجود دارد در نظام سلامت هم همین موضوع اتفاق افتد و اگر یک مادر باردار پر خطر داریم او را دورکار کنیم و برای کارهای دیگر مانند بخش پیگیری وضعیت بیماران و سایر ظرفیت‌ها از آنها استفاده کنیم و اینگونه نباشد که این افراد در خط اول دفاع فعالیت کنند که ریسک ابتلا بالا باشد.

همچنین بخوانید:  بامداد خمار جام‌جهانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗