skip to Main Content
کشورهای ثروتمند در رابطه با واکسن مسئولیت اخلاقی دارند
دانش کیوسک

آنتونی فائوچی:

کشورهای ثروتمند در رابطه با واکسن مسئولیت اخلاقی دارند

آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در امریکا، در یک گفتگوی آنلاین گفته است که دولت‌های ثروتمند در مقابل دنیا مسئولیت اخلاقی دارند و در شرایط فعلی وظیفه دارند به کشورهای فقیرتر در زمینه واکسن یاری برسانند. فائوچی می‌گوید این همان روشی است که در مواردی مانند HIV انجام شد. به گفته فائوچی «کشورهای با منابع بیشتر لازم است به کشورهایی که منابع و امکانات کافی برای واکسینه کردن جمعیت خود ندارند کمک کنند. این کمک می‌تواند مالی باشد و یا رساندن واکسن به این کشورها و یا در دسترس‌ قرار دادن فرمول و شیوه ساخت واکسن به آنها تا بتوانند خودشان با کمک شرکت‌های دارویی واکسن لازم را تولید کنند. چراکه لازم است تمام دنیا واکسن بزنند، نه فقط برخی کشورها وگرنه هرسال خطری جهان را تهدید خواهد کرد.»

 

پیش‌ازاین در ماه دسامبر «اتحاد واکسن خلق» اعلام کرده بود که تقریباً ۷۰ کشور با درآمد کم تنها توانایی واکسینه کردن یک نفر از ده نفر را خواهند داشت.
فائوچی، به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌‌های مقابله با کرونا در یک سال اخیر تنها کسی نیست که این پیشنهاد را داده است؛ پیشتر وزیر سوسیالیست فرانسه، سگولن رویال نیز، ایدئولوژی لیبرال را مقصر کاهش بودجه عمومی تحقیقات واکسن دانست. فابین روسل، رئیس حزب کمونیست فرانسه نیز این عقب‌ماندگی‌ها را تحقیرآمیز خوانده بود و از شرکت‌های داروسازی و اتحادیه اروپا درخواست کرده بود که روش ساخت واکسن در اختیار جهان قرار بگیرد. در فضای فارسی زبان نیز چندی پیش منیرو روانی‌پور، نویسنده، در توییتی مشابه نوشته بود «چرا فرمول ساخت واکسن را به همه دنیا نمی دهند تا همه دست به کار بشند واین ویروس را شکست بدن؟» اما این توییت با حمله و انتقادات کاربران بسیاری مواجه شد که غالبا سودآوری را حق مسلم شرکت‌های داروسازی خوانده بودند. حال همین گفته از سوی فائوچی با عکس‌العمل‌های متفاوتی رو به رو شده‌ است. دسترسی رایگان و همگانی به سلامتی و بهداشت از حقوق ابتدایی بشر است.

همچنین بخوانید:  دستکاری دبیر در بودجه مصوب شورای شهر به نفع شهرداری
یک نظر
  1. ساخت واکسن باین سادگیها نیست ، باید مقدماتی را دداشته باشیم ، و دم ودستگاهی تابتوانیم واکسن بسازیم ، باگرفتن فرمول ( که طبیعتا نمیدهند ) چون میلیاردها دلار خرج آن شده ، باین راحتی نمیتوان واکسن ساخت !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗