skip to Main Content
تظاهرات کشاورزان بر روز جمهوری هند سایه انداخت
کیوسک

تظاهرات کشاورزان بر روز جمهوری هند سایه انداخت

همزمان با مانور ارتش هند به مناسبت روز جمهوری، صدها کشاورز به دهلی نو وارد شدند. کشاورزان سوار بر تراکتورهایشان در اعتراض به قوانین جدید کشاورزی به سمت موانع ارتش هجوم بردند.

پلیس تمام ورودی‌های شهر را در صبح سه‌شنبه مسدود کرده بود و با ورود کشاورزان سعی کرد آن‌ها را با باتوم و گاز اشک‌آور متفرق کند. بعضی از معترضان توانستند راه خود را تا جایگاه نخست‌وزیر (نارندرا مودی) و دیگر مسئولین دولتی باز کنند، همزمان که جت‌ها بالای سر جایگاه در حال اجرا مانور بودند و تانک‌ها هم روبروی جایگاه صف کشیده بودند. نارندرا مودی در حساب توئیتر خود روز ملی جمهوری را تبریک گفت اما اشاره‌ای به اعتراض کشاورزان نکرد.

صدها کشاورز از نوامبر در اعتراض به برداشتن قوانین محدود کننده بازارهای تولید در حومه پایتخت در حال اعتصاب بوده‌اند. رهبران اتحادیه‌های هند می‌گویند که برداشتن این قوانین به شرکت‌های بزرگ خصوصی هند این اجازه را می‌دهد که تمام بازار کشاورزی را به انحصار خود درآورند. گروه‌های کشاورز کوچکتر واقع در بمبئی و بنگلور هم به این اعتصابات پیوسته‌اند. در ادامه بخشی از عکس‌های منتشر شده از این تظاهرات را ببینید.

همچنین بخوانید:  «بزرگ‌ترین رانت و فساد در خصوصی‌سازی‌هاست»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗