skip to Main Content
راه حل شهر بارسلون برای بحران مسکن: توقیف خانه‌های خالی
جامعه کیوسک

راه حل شهر بارسلون برای بحران مسکن: توقیف خانه‌های خالی

بارسلون در مواجهه با هزینه‌های سنگین و رو به افزایش مسکن به روش جدیدی را به اجرا گذاشته است. مقامات این شهر اسپانیایی در تابستان امسال با نوشتن نامه‌هایی به ۱۴ کمپانی که مالک ۱۹۴ آپارتمان خالی هستند به آنها اخطار داده‌اند که اگر در ماه پیش رو مستاجری برای این آپارتمان‌ها پیدا نکنند شهرداری خانه‌ها را تصاحب کرده و تنها نیمی از ارزش آنها را خواهد پرداخت. خانه‌های تصاحب شده توسط شهردای به خانواده‌های کم درآمد اجاره داده خواهد شد و کمپانی‌هایی که صاحب این خانه‌ها هستند به دلیل احتکار مسکن بین ۹۰ تا ۹۰۰ هزار یورو جریمه خواهند شد.
بر اساس قوانینی که در سال ۲۰۱۶ وضع شده‌اند، شهرداری‌ها در ایالت کاتالونیای اس‍پانیا می‌توانند خانه‌هایی را که بیش از ۲ سال خالی بوده‌اند توقیف کنند و آنها را برای مدت ۴ تا ۱۰ سال به خانواده‌های کم درآمد اجاره دهند قبل از بازگرداندن آنها با صاحبانشان. قانون جدید که امکان تصاحب کامل خانه‌های خالی را فراهم می‌کند قدرت شهرداری‌ها در برخورد با احتکار مسکن در کاتالونیا رو افزایش خواهد داد.
بارسلون سالهاست که با بحران خانه‌های خالی و هزینه‌های کمرشکن مسکن دست و پنجه نرم می‌کند و قوانین تنبیهی اخیر از رادیکال‌ترین دخالت‌هایی در جهان هستند که برعلیه سوداگران مسکن به راه افتاده‌اند.
گفتنی است که معضل احتکار و هزینه‌های بالای مسکن در دهه‌های اخیر به یکی از بزرگترین مشکلات مردم به خصوص جوانان در شهرهای بزرگ همانند تهران بدل شده و مسئولین شهری و دولت بازار مسکن را به طور کامل بدون دخالتی در اختیار سوداگران قرار داده‌اند.

همچنین بخوانید:  یک‌سوم کارگران فقط پایه‌حقوق می‌گیرند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗