skip to Main Content
ترامپ عاملان کشتار مردم عراق را عفو کرد
کیوسک

ترامپ عاملان کشتار مردم عراق را عفو کرد

دونالد ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود چهار شبه‌نظامی تحت قرارداد وزارت دفاع آمریکا را که در دادگاه به اتهام کشتار غیرنظامیان عراقی در سال ۲۰۰۷ محکوم شده بودند را عفو کرد. این چهار آمریکایی که برای شرکت امنیتی بلک‌واترز کار می‌کردند به اتهام کشتار ۱۴ غیرنظامی عراقی که زخمی کردن ۱۷ نفر دیگر به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده بودند.
بلک‌واترز توسط اریک پرینس از متحدان دونالد ترامپ تاسیس شده و در جنگ‌های اخیر آمریکا از جمله عراق نفش مهمی در سیاست خصوصی سازی جنگ و امور امنیتی را از طرف وزارت دفاع و امور خارجه آمریکا ایفا کرده است.
در سپتامبر ۲۰۰۷ نیروهای امنیتی بلک‌واترز در میدان ناسور بغداد به سوی جمعیت غیرنظامی با اسنایپر و مسلسل بدون دلیل مشخصی آتش گشودند. چهار نفری که از طرف ترامپ عفو شده‌اند در سال ۲۰۱۴ به حرم جنایت حنگی به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند.
در پی عفو این جهار جنایتکار جنگی ماکس فیشر در توییتی اشاره می‌کند که یکی از این چهار نفر با وجود فریادهای آتش‌بس همکارانش همچنان به شلیک به مردم محلی ادامه داده است و در نهایت پس از اینکه اسلحه به سمت او نشانه‌گیری شده از شلیک دست کشیده است.

همچنین بخوانید:  تظاهرات هواداران ترامپ علیه قرنطینه
یک نظر
  1. سلام
    بعضی جاهاش از لحاظ نگارشی نیاز به اصلاحاتی داره بنظرم…
    اما مهم محتوای دردناکی هست که میرسونه.
    میگم بنظرتون آدمایی که میدان رو مرتب دنبال میکنن از نظر روحی روانی چه بلایی سرشون میاد؟ نمیگم حقایق رو نگیم اما شاید لازم باشه توی دروازه بانی خبر یکم سرخ و ساه تر بچینیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗