skip to Main Content
حذف تیم ملی فوتبال زنان از رده‌بندی فیفا
جامعه کیوسک

اوج‌گیری بی‌توجهی‌ها به ورزش زنان در دوران کووید

حذف تیم ملی فوتبال زنان از رده‌بندی فیفا

تیم ملی فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا در رنکینگ حضور ندارد. چراکه طبق قانون تیم‌هایی که بیشتر از ۱۸ماه بازی رسمی نداشته باشند از رنکینگ فیفا حذف می‌شوند.

این تیم که پس از سال ۲۰۰۸ وارد رده‌بندی فیفا شده بود و پیشتر رتبه ۴۸ جهان را بدست آورده بود، در میانه سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به دلیل لغو تماس‌های بین‌الملل و بازی‌های رسمی از این رده‌بندی حذف شد اما دوباره با رتبه ۵۵ به رنکینگ بازگشت و از آن پس جایگاهی نزولی را طی کرد.

حال تیم ملی زنان به دلیل عدم‌ فعالیت از فروردین ۹۸ و عدم حضور در بازی‌های مقدماتی المپیک در رده‌بندی جدید دوباره حذف شد.

بی‌توجهی به ورزش‌ زنان در کشورهای مختلف در دوران شیوع کرونا افزایش داشته است و زنان فوتبالیست حرفه‌ای در بی‌خبری رها شده‌اند. اتحادیه‌ی بازیکنان در ۶۷ کشور گزارش داده‌اند که اطلاع‌رسانی از سوی باشگاه‌ها و سران لیگ‌های زنان ضعیف یا فوق‌العاده ضعیف بوده است. در یک بررسی که توسط فیفپرو، اتحادیه‌ی جهانی بازیکنان، انجام شده است مشخص شده که فدراسیون‌های فوتبالِ ۵۲ درصد از ۶۲ کشوری که در بین ماه‌های جولای تا اکتبر مورد پرسش قرار گرفته‌اند، با بازیکنان تیم ملی زنان هیچ گونه تماسی نگرفته‌اند و ۲۶ درصد از این فدراسیون‌ها حتی باشگاه‌های فوتبال زنان را در پروتکل‌های شروع مجدد بازی‌ها در نظر نگرفته‌اند.

در ایران ورزش زنان با محدودیت‌های مضاعفی همچون پوشش اجباری، بی‌توجهی رسانه‌ای و تفاوت جدی دستمزد و مزایا رو به روست.

همچنین بخوانید:  غول‌های اینترنتی کابل‌های خود را زیر اقیانوس می‌کشند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗