skip to Main Content
افزایش دو ونیم‌برابری برنامه‌های ارشادی رسانه «ملی»
کیوسک

افزایش دو ونیم‌برابری برنامه‌های ارشادی رسانه «ملی»

 

 

حجم تولید برنامه‌های ارشادی و تربیتی صدا و سیما طی ۳ سال نزدیک به دو برابر و نیم شده است.

اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد، تعداد برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با رویکرد ارشادی و تربیتی در سال ۹۵ حدود ۴۹هزار  مورد بوده و در سال ۹۸ تعداد این برنامه‌ها به ۱۱۵هزار و ۳۶۲ مورد رسیده است. این درحالی است که تعداد برنامه‌های با رویکرد تفریحی و سرگرمی، در سال ۹۸ حدود ۷۵هزار مورد بوده است.

طبق همین آمار تعداد برنامه‌های تولیدی با موضوع علم و فن در صداوسیما از ۱۶هزار مورد سال ۹۵، به ۲۷هزار مورد در سال ۹۸ رسید و تعداد برنامه‌های با موضوع اقتصادی در سال گذشته ۲۰هزار مورد بوده است. این درحالی است که این رسانه «ملی» ۶۶۱هزار و ۱۳۲ مورد برنامه با موضوع معارف اسلامی در سال ۹۸ ساخته و پخش کرده است. فارغ از کیفیت تولید برنامه‌های صداوسیما این آمارها نشان می‌دهد، صداوسیما با ارتزاق از منابع عمومی و جیب مردم، هر سال بیشتر از سال قبل به‌عنوان یک منبع ارشادی و تربیتی خود را بزرگ می‌کند و از واقعیت سلیقه و نیاز مخاطبان جامعه دور می‌شود.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز دولت برای بودجه صدا و سیما با افزایش ۳۵درصدی نسبت به بودجه ۹۹، رقمی بالغ بر ۲هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان در نظر گرفته است؛ یعنی برابر با بودجه ۱۰ استان: همدان، اردبیل، زنجان، یزد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری ، البرز، قزوین، قم و سمنان.

همچنین بخوانید:  آیا دونالد ترامپ می‌خواهد گرینلند را بخرد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗