skip to Main Content
مالیات‌گیری از میلیونرها برای مقابله با کرونا
کیوسک

با تصویب مجلس سنای آرژانتین

مالیات‌گیری از میلیونرها برای مقابله با کرونا

مجلس سنا در آرژانتین جهت بهبود وضعیت کشور در دوران کووید-۱۹ «مالیات میلیونر» تصویب می‌کند.
این مالیات که قرار است فقط یک‌بار پرداخت شود روز جمعه با ۴۲ رأی موافق و ۲۶ رأی مخالف، برای ۱۲۰۰۰ نفر از ثروتمندان کشور تصویب شد. قرار است این بودجه در راستای تهیه لوازم پزشکی و کمک به کسب‌وکارها در دوران کووید-۱۹ استفاده شود.
رئیس‌جمهور آلبرتو فرناندز اظهار داشت که امیدوار است این اقدام – که مالیات میلیونر نیز نامیده می‌شود – به آرژانتین کمک کند تا در میان رکود اقتصادی یک‌ساله که با شیوع کووید-۱۹ بدتر شده است، حدود ۷/۳ میلیارد دلار جمع کند.
به گزارش بلومبرگ، روز شنبه سناتور کارلوس کازریو، عضو کمیته مسئول این لایحه، گفت: «این‌یک کمک منحصربه‌فرد است و فقط یک‌بار اجرا می‌شود.

طبق این قانون، مالیات حداقل ۲درصدی بر افرادی که دارایی آن‌ها بیش از ۲/۴۵ میلیون دلار است اعمال می‌شود. این بودجه به خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی، کمک به مشاغل کوچک و متوسط، حمایت از دانشجویان و برنامه‌های اجتماعی و تأمین اعتبار پروژه‌های گاز طبیعی اختصاص خواهد یافت.
این اقدام واکنش منفی گروه مخالف محافظه‌کار را در پی داشت. دانیل پگلرینا، رئیس جامعه روستایی آرژانتین، هشدار داد که طرفداران این قانون می‌خواهند آن را به‌عنوان سهم ثروتمندان ارائه دهند، اما ما می‌دانیم که با این‌ مالیات‌های منحصربه‌فرد چه اتفاقی می‌افتد – آن‌ها برای همیشه اعمال خواهند شد.
بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، آرژانتین از زمان شیوع ویروس کرونا  بیش از ۱/۴۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹و همچنین بیش از ۳۹۵۰۰ مرگ مرتبط داشته است.

همچنین بخوانید:  اقتصاد التقاطی رویاروی اقتصاد مقاومتی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗