skip to Main Content
مصرف محصولات لبنی ۵۰ درصد کاهش یافته است
جامعه کیوسک

مصرف محصولات لبنی ۵۰ درصد کاهش یافته است

مدیر یک کارخانه تولید محصولات لبنی در کرمانشاه می‌گوید در پی افزایش حدودا ۴۰ درصدی قیمت محصولات لبنی، فروش انواع لبنیات نزدیک به ۵۰ درصد کمتر شده است؛ فرهاد صیادیان گفته برخی از مردم لبنیات را از سفره خود حذف یا مصرف آن‌را بسیار کم کرده‌اند.

این شرایط همچنین باعث شده بسیاری از کارخانجات میزان دریافت شیر خام و تولید خود را کاهش دهند، چون بازار فروش ندارند؛ «زمانی برخی از کارخانه‌ها ۶۰۰ تن در ماه شیر خام دریافت می‌کردند، اما اکنون این میزان به ۲۰۰ تن رسیده، چون فروش و تولید چندانی ندارند. با ادامه این روند شاهد رکود بیشتر صنایع لبنی خواهیم بود و همین صنایع موجود نیز مجبورند ظرفیت خود را دوباره کاهش دهند».

این مدیر صنعت لبنیات می‌گوید دولت باید نهاده دامی کافی در اختیار گاوداری‌ها قرار دهد تا از هزینه تولید کاسته شود. صیادیان اضافه می‌کند از ۲۱ کارخانه تولید محصولات لبنی که زمانی در کرمانشاه فعال بودند، حالا فقط ۳ کارخانه مشغول فعالیت‌اند. پیشتر رییس انجمن کارخانجات لبنی گیلان نیز اعلام کرده بود «گیلان پنج واحد کارخانه لبنی دارد که برخی از این واحدها حتی کمتر از نصف ظرفیتشان در حال کار هستند». ابراهیم آسایش نسبت به تهدید سلامت جامعه و افزایش ابتلا به پوکی استخوان هشدار داده بود.

هم‌زمان مدیرعامل تعاونی گاوداران صنعتی استان مرکزی می‌گوید «جو مصرفی دام ها از حدود ۱۸۰۰ تومان در مردادماه سال جاری به کیلویی چهار هزار تومان رسیده و حجم نهاده های دولتی نیز کاهش داشته به‌طوری که تنها ۳۰ درصد نیاز دامداران را تامین می‌کند و دامدار مجبور است مابقی نهاده‌ها را از بازار آزاد با قیمت‌های خیلی بالاتر تهیه کند. کاه که هیچ ارزش غذایی ندارد در حال حاضر به قیمت کیلویی دو هزارتومان به فروش می‌رسد. نیاز است مقدار واردات نهاده‌ها افزایش پیدا کرده و به همه تولیدکنندگان به مقدار مناسب برسد». قدرت‌الله حسینی گفته «مشخص نیست در سطح کلان کشور چه اتفاقاتی رخ داده که واردات نهاده دچار مشکل شده است».

همچنین بخوانید:  اعتراضات سراسری در سودان بالا گرفت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗