skip to Main Content
مسئولان متولی مترو می‌گویند: فاصله‌گذاری در مترو امکان ندارد
کیوسک

مسئولان متولی مترو می‌گویند: فاصله‌گذاری در مترو امکان ندارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در ساعات پیک شاهد شلوغی و ازدحام در این ناوگان هستیم، اعلام کرد: «برای کاهش این شلوغی باید واگن اضافه کنیم که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و با این ظرفیت واگن، شلوغی طبیعی است.» او در این خصوص گفت: «با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران و دولت، تامین واگن‌های جدید در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و شلوغی مترو در ساعت‌های پیک باید به شیوه‌های خلاقانه دیگر کنترل شود». وی «راه‌های خلاقانه» را اینگونه تشریح کرد که «از شهروندان بخواهیم از سفرهای غیرضروری خودداری یا حداقل در ساعت‌های پیک از سفر با مترو پرهیز کنند».

در وضعیت پیشاکرونا روزانه حدود ۳میلیون نفر برای سفرهای شهری از مترو استفاده می‌کردند که پس از کرونا به یک میلیون نفر در یک روز کاهش پیدا کرده است.

بنا به گفته هاشمی، رییس شورای شهر تهران، به حمل و نقل عمومی تهران تخصیص‌هایی بیش از این داده شده است: «بر اساس مصوبات دولت دو میلیارد یورو مجوز برای تامین واگن برای همه کلانشهرها داریم که اجرایی نمی شود. برای تأمین اتوبوس ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار مینی بوس مصوبه هیأت وزیران وجود دارد. این موضوع مصوبه شورای اقتصاد هم دارد و به همه دستگاه ها نیز ابلاغ شده است. متاسفانه کمبود ارز و ریال مانع اجرایی شدن این مصوبات شده است».

طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۵، بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲ تعداد پرسنل شرکت مترو ۸۲ درصد زیاد شده است و  به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در سال ۹۵، سرانه حقوق پرسنل این شرکت بین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است. همچنین ۳۰۰ نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است.

عدم تأمین بودجه مترو از طرف دولت و ناروشنی وضعیت دخل و خرج شرکت مترو در وضعیتی است که خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره به ۱۰ میلیون تومان رسیده است، در وضعیت شیوع کرونا هیچ کمکی به خانواده‌ها نمی‌شود و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۵۰۰ نفر در روز نزدیک شده است.

همچنین بخوانید:  استفاده اجباری از ماسک در مترو رد شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗