skip to Main Content
کیوسک

انتشارِ ویدئوی کشته شدن شهروند سیاه‌پوست امریکایی توسط پلیس

چندی پیش، ویدئویی در یوتوب و شبکه‎های اجتماعی پخش‎شد، که پلیس سفیدپوستی را درحالِ تیراندازی به مردِ سیاه‎‌پوستِ در حال فرار در کارولینای جنوبی  نشان می‎داد.

مقتول، والتراسکاتِ پنجاه ساله، بدونِ اسلحه و در اثرِ برخوردِ هشت گلوله به پشت‎اش درگذشت، پس از انتشار این ویدئو پلیسِ ایالتِ کارولینای جنوبی، افسرِ پلیس، مایکل اسلگرِ سی‎ساله را به جرمِ قتلِ عمد محکوم‎ کرد. این حکم توانست از تکرارِ اعتراضاتِ فرگوسن و نیویورک جلوگیری کند.

این در حالی است که چندی پیش اتفاقی مشابه دراستین آیلند منجر به مرگِ یک شهروندِ سیاه پوست امریکا توسط افسرِ پلیس شد. رمزی اورتا که با فیلمبرداری از صحنه‎ی خفه‎شدنِ اریک گارنر توسطِ افسرِ سفید پوستِ امریکایی جنجالی بر سرِ رفتارهای نژادپرستانه‎ی پلیس، از جمله راهپیماییِ «نمی توانم نفس بکشم»،  را به راه انداخته است، چندی بعد به زندان افتاد.

خانواده‎ی اورتا طیِ مصاحبه‎ای از فشارهای پلیس بر اورتا و بازجویی‎هایی از دیگر اعضای خانواده صحبت کرده‎اند. همچنین رمزی اورتا گفت که در زندان جان‎اش در خطر است. پس از راهپیمایی‎های بسیار در نیویورک او توانست بعد از چندماه زندان و به قیدِ وثیقه‎ی سنگین موقتا آزاد شود.

این اتفاق منجر به بازتابِ رسانه‎ای نگرانی‎ها در رابطه با امنیتِ فیدل سانتا شخصی که با انتشارِ ویدئویی جریانِ قتلِ والتر اسکات را برملا کرده‎است شده‎است.

با وجود لغو ظاهری و حقوقی تبعیض‌های نژادی این نابرابری‌های اجتماعی همچنان به شکل‌های گوناگون در ایالات متحده قابل مشاهده‌اند.

ویدئو قتلِ والتر اسکات را اینجا ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=QEzYcrq3A38

همچنین بخوانید:  واردات دولتی برنج خارجی در دوره ممنوعیت واردات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗