skip to Main Content
مردم معترض اندونزی به خیابان آمدند
معترضان به قانون کار در خیابان‌های اندونزی
کیوسک

برای سومین روز متوالی و در اعتراض به قانون جدید کار

مردم معترض اندونزی به خیابان آمدند

دولت اندونزی در تلاش برای جذب سرمایه‌گذارهای خارجی دست به تغییر مجموعه‌ای از قوانین از جمله قانون کار و مقررات محیط‌زیستی زد که به اعتراض و تظاهرات عمومی مردم انجامید.

امروز برای سومین روز پیاپی کارگران و جوانان اندونزیایی در اعتراض به این قوانین به خیابان آمده‌اند. حکومت با برخورد خشن و بازداشت صدها نفر تلاش کرده است تا این تظاهرات را سرکوب کند اما فعلا نشانه‌ای از فروکش کردن اعتراضات دیده نمی‌شود.

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان و بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیاست که از همه‌گیری کرونا هم آسیب بسیاری دید. همه‌گیری کرونا در کنار ابتلای ۳۲۰هزار نفر به بیکاری ۶میلیون نفر منجر شده است. از طرف دیگر اندونزی روز به روز خود را در رقابتی سخت‌تر با کشورهای همسایه خود برای جذب سرمایه‌های خارجی می‌بیند.

در حالی که حکومت اندونزی ادعا می‌کند با تغییر قوانین و آسان ساختن شرایط سرمایه‌گذاری، هزاران شغل جدید در این کشور تولید خواهد شد، مردم معترض می‌گویند دولتمردان نه به فکر مردم که به فکر منافع شرکت‌هایی هستند که به خودشان برای به قدرت رسیدن کمک مالی کرده‌اند. آنها تغییر قوانین را در راستای سهل‌ساختن بهره‌برداری بیشتر از نیروی کار و به ضرر کارگران و مردم می‌دانند. معترضان مشخصا احساس می‌کنند به اطمینانشان رئیس‌جمهور، خیانت شده است. جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی در دومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش وعده‌های بسیاری از بهبود وضع اقتصادی به نفع مردم داده بود.

از طرف دیگر، همراه با کاهش الزامات قانونی به نفع کارگران، در قوانین جدید نظارت محیط‌زیستی بر پروژه‌های اقتصادی هم نسبت به گذشته سهل‌تر شده است که در اعتراضات مردم در خیابان مورد توجه قرار گرفته. معترضان نگرانند کاهش نظارت محیط‌زیستی بر پروژه‌های اقتصادی به آسیب‌بیشتر محیط زیست و امکان زندگی در اندونزی منجر شود.

همچنین بخوانید:  کشته‌شدن ۱۳۰۰کودک آمریکایی در سال با سلاح گرم

اگر رئیس‌جمهور از قوانین جدید عقب‌نشینی نکند، گام بعدی برای معترضان به دادگاه کشاندن دولت و جلوگیری از اجرای این قوانین خواهد بود. اتحادیه‌های کارگری می‌گویند عزمشان را جزم کرده‌اند تا به هر طریقی شده جلوی اجرای این قوانین را که می‌گویند به ضرر عموم مردم اندونزی و تنها به نفع گروه کوچکی از ثروتمندان است، بگیرند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗