skip to Main Content
مطالعات زیست محیطی پل صدر توسط یک مرجع بی‌طرف تهیه نشد
جامعه کیوسک

مطالعات زیست محیطی پل صدر توسط یک مرجع بی‌طرف تهیه نشد

به گفته صدرالدین علیپور «رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران» مطالعات زیست محیطی پل صدر توسط یک مرجع بی‌طرف تهیه نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف پروژه‌های عظیمی همچون پل صدر که بدون ارزیابی محیط زیستی اجرا شده‌اند، چه می‌شود، گفت: در پروژه صدر چیزی به اسمِ مطالعه زیست محیطی وجود داشت، اما این مطالعه توسط یک مرجع بی‌طرف تهیه نشده بود. در حقیقت اجراکننده نمی‌تواند برای پروژه، مطالعه زیست محیطی انجام داده و تایید کند که آیا این پروژه از نظر زیست محیطی آثار نامطلوبی روی محیط اطراف خود دارد یا خیر! اگر پروژه صدر از نظر زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی ارزیابی می‌شد، ممکن بود در خصوص اجرای پروژه به نتیجه دیگری برسند. شاید به این نتیجه می‌رسیدند که اگر این بودجه را صرف توسعه مترو کنیم به‌صرفه‌تر باشد.

رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران، در پاسخ به این سوال که آیا در تهران پروژه‌ای را می‌تواند مثال بزند که دارای آثار و تبعات جدی محیط زیستی باشد، گفت: نمی‌توانم به صورت موردی به پروژه‌ای اشاره کنم اما بسیاری از پروژه‌ها پیوست زیست محیطی ندارند و اگر هم مطالعه زیست محیطی انجام شده است همه حالت تشریفاتی داشته‌اند، در حقیقت مجری پروژه پیوست زیست محیط را تهیه کرده است، درحالیکه تهیه گزارش محیط زیستی توسط مجری پروژه به هیچ عنوان منطقی محسوب نمی‌شود.

همچنین بخوانید:  تأسيس شركت‌های مشاوره‌ای غيررسمی برای اخراج كارگران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗