skip to Main Content
خرداد ۵۸؛ «شما که ۵۰ سال صبر کردید یکی دو سال دیگر هم صبر کنید»
زیرگذر پیشنهاد میدان

خرداد ۵۸؛ «شما که ۵۰ سال صبر کردید یکی دو سال دیگر هم صبر کنید»

۲۴ خرداد ۱۳۵۸: روزنامه اطلاعات از دیدار «نمایندگان عشایر خوزستان و ترکمن‌صحرا، گروهی از پاسداران و بازاریان تهران و فرمانده و درجه‌داران تبریز با امام» خبر داده است.

در بخشهایی از سخنان آیت‌الله خمینی آمده:

«شمایی که پنجاه و چند سال در زیر بار ظلم صبر کردید یعنی نتوانستید حرف بزنید یکی دو سال دیگر هم صبر کنید، تحمل کنید و به نهضت کمک کنید و نگذارید که این اشخاص مفسد بیایند و فساد کنند.»

«مقصود ما این نبود که فقط رأی به جمهوری اسلامی بدهیم و کنار برویم؛ جمهوری اسلامی اینست که احکام اسلام در آن جمهوری تحقق پیدا بکند. و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها هم.»

«باید بازارها را بازارهای اسلامی بکنیم. همه چیز جمهوری اسلامی باید اسلامی باشد؛ اداراتش باید اسلامی باشد؛ تحول لازم دارد؛ دادگستری باید اسلامی باشد، قضات باید قضاتی که اسلام تأیید کرده است باشند که تاکنون نشده‌اند. فرهنگ باید فرهنگ اسلامی باشد و از این فرهنگی که وابسته استعمار است بیرون بیاید.»

«ما الان یک کشوری داریم که سالهای طولانی و خصوصاً در این پنجاه و چند سالی که این پدر و پسر جنایتکار، در این مملکت حکومت کرده‌اند، نیروی انسانی ما را از بین برده‌اند. الان شما باید چراغ بردارید و بگردید یک انسان پیدا بکنید. نگذاشتند دانشگاه‌ ما اسلامی و انسانی باشد. مراکز فحشا را می‌گویند بیشتر از کتابخانه بود.»

 

 

همچنین بخوانید:  «تعیین محل تجمعات برای استیفای حقوق مردم بود»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗