skip to Main Content
زور دولت به اپراتورهای خصوصی نمی‌رسد
کیوسک

مشکلات آموزش مجازی دانشگاه‌ها ادامه دارد

زور دولت به اپراتورهای خصوصی نمی‌رسد

اپراتورهای خصوصی تلفن همراه در برابر رایگان کردن اینترنت مصرفی دانشجویان در کلاس‌های مجازی مقاومت می‌کند و دولت هم هیچ‌کاری نمی‌تواند بکنند. رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام این خبر به ایسنا گفته است:

این شرکت‌ها خصوصی هستند و حاضر به هیچ‌گونه ضرری در این زمینه نیستند. این‌گونه نیست که وزارت ارتباطات در جریان رایگان کردن سایت‌های آموزشی مجازی نباشد. از تک‌تک اقدام اپراتورها در این زمینه آگاهی دارد. تا مدتی امید داشتیم که اپراتورها استفاده از سایت‌های آموزش مجازی را برای دانشجویان رایگان خواهند کرد، چراکه در غیر این صورت وزارت ارتباطات مجوزشان را ابطال خواهد کرد، اما مشاهده کردیم که غیر از این است و گویا وزارت ارتباطات زورش به اپراتورها نمی‌رسد.

دانشجویان کشور بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا و تشکیل کلاس‌ها به صورت اینترنتی، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند. آن‌ها با راه‌اندازی کمپین #نه_به_آموزش_مجازی تلاش کردند صدای اعتراضشان را در شبکه‌های اجتماعی بلند کنند؛ اما تا کنون نه دولت و نه وزیر ارتباطات که معمولا در این صحنه‌ها نقش قهرمان را بازی می‌کند، نتوانسته‌اند مشکل اینترنت کلاس‌های مجازی را حل کنند.

همچنین بخوانید:  بیکاری ۶۲ درصدی زنانِ جهان در دوران پاندمی کووید ۱۹
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗