skip to Main Content
کرونا به بومیان آمازون رسید
کیوسک

کرونا به بومیان آمازون رسید

یک پسر ۱۵ ساله از قبیله‌ای در جنگل‌های آمازون بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جانش را از دست داده است. برزیل خبر رسیدن ویروس کرونا به مردمان قبیله یانومامی را تایید کرد. این نوجوان که در بیمارستان بوآ ویستا تحت مراقبت‌های ویژه بود، هفتمین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در میان قبیله‌های بومی برزیل‌ است. برزیل جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر بومی دارد، افراد این قبیله‌ها تا پیش از قرن بیستم ارتباطی با دیگر مردم جهان نداشتند، پیش از این‌هم در سال‌های دهه هفتاد و در پی هجوم گروه‌های مختلف به آمازون بومی‌ها با شیوع امراضی چون مالاریا و سرخجه دست و پنجه نرم کردند.

موسسه محیط‌زیست اجتماعی (ISA) در بیانیه‌ای اعلام کرده است ورود غیرقانونی صنایع معدن به جنگل‌های آمازون و رفت‌وآمد کنترل‌نشده معدنچیان به این مناطق دلیل اصلی شیوع کرونا در قبیله یانومامی و به خطر افتادن جان بومیان جنگل آمازون است. قابل توجه است که سیستم ایمنی بومی‌ها برای مقابله با شیوع کرونا و امراضی که پیش از این توسط افراد غیربومی به مکان زیست آن‌ها برده شده بود، آماده نیست، چرا که بومی‌ها قرن‌های زیادی را در ایزوله زندگی کرده‌اند.

بولسونارو رییس جمهور راستگرای برزیل ویروس کرونا را همانند آنفولانزای فصلی می‌داند. فرمانداران ایالت‌های منطقه آمازون هم که از هم‌پیمانان بولسونارو هستند از قرنطینه این ایالت‌ها خودداری کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  آیا واقعا ویروس کرونا تبعیض قائل نمی‌شود؟(بخش دوم)
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗