skip to Main Content
عاقبت زباله‌های بیمارستانی تهران
کیوسک

عاقبت زباله‌های بیمارستانی تهران

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش زباله‌های بیمارستانی تهران بر اثر گسترش ویروس جدید کرونا خبر داده است. به گفته علیپور پیش از آغاز کووید۱۹ شهر تهران روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن زباله بیمارستانی تولید می‌کرد، اما با افزایش تعداد مبتلایان میزان زباله بیمارستانی تهران به ۱۰۰تن در روز رسیده است.

علیپور تاکید می‌کند که دفن این زباله‌های خطرناک بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت است و گرچه مشکل عدم رعایت دقیق آماده‌سازی زباله‌ها همیشه وجود داشته است، اما این موضوع جدیدی نیست و هماهنگ شده تا پس از همه‌گیری ویروس جدید کرونا، کارها بهتر از گذشته انجام شود. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در توضیح کارهای انجام شده برای بهبود اوضاع و کاهش مشکلاتی که پیش از این هم وجود داشته می‌گوید «تلاش کردیم تا با توجه به مشکل موجود، حداکثر تجهیزات بهداشتی را در اختیار کارگرانی که مسئولیت جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی را دارند، قرار دهیم.» که این سوال را ایجاد می‌کند که آیا پیش از این موضوعی به این بداهت، رعایت نمی‌شده؟ آیا کارگرانی که این زباله‌های خطرناک را جمع‌آوری و دفن می‌کنند، تا پیش از ماجراهای اخیر، دسترسی به پوشش و تجهیزات بهداشتی مناسب برای این کار نداشتند؟

تنها چند هفته پیش در ۱۷ام اسفند زهره عبادتی، ریس اداره محیط‌زیست شهر ری در مصاحبه با خبرگزاری دولت (ایرنا) گفته بود که پیش از این روزانه ۱۰۰تا۱۲۰تن زباله بیمارستانی در آرادکوه دفن می‌شد و امروز رقم دقیق زباله‌های انتقالی به این منطقه دیگر مشخص نیست. البته او اطمینان داده است که این زباله‌ها با آهک‌پاشی دفن می‌شوند و همچنین از هرگونه «پردازش و تفکیک» زباله‌های جدید جلوگیری می‌شود.

همچنین بخوانید:  ماهی‌های خزر به فلزات سنگین آلوده‌اند

با گسترش همه‌گیری بیماری کووید۱۹، زباله‌های عفونی بیمارستانی هم افزایش یافته‌اند. در سال‌های اخیر بارها درباره وضعیت آراد کوه گفته شده است. ابتدای سال ۹۸ رییس‌جمهور به شهرداری تهران دستور داد محل دفن زباله‌های تهران را تغییر دهد. اما هنوز این دستور اجرایی نشده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗