skip to Main Content
پیروزی کلیسای برزیلی بر دستور قرنطینه
جامعه کیوسک

پیروزی کلیسای برزیلی بر دستور قرنطینه

پرونده حقوقی کلیسای بزرگ پروتستانی در بزریل که می‌خواهد با وجود شیوع کرونا همچنان درهایش را باز نگاه دارد، به پیروزی کلیسا ختم شد. داستان‌ از آن‌جایی شروع شد که یک کشیش اعظم از کلیسایی دیگر به پیروانشان اعلام کرد که نباید نگران همه‌گیری بیماری کرونا باشند، چراکه این بیماری کار «شیطان» برای به وجود آوردن ترس و وحشت بوده است، و این ویروس توسط «فانتزی‌های» رسانه‌ها بزرگ شده است. تا اینجا تعدا مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل ۶۵۴ نفر اعلام شده که هفت نفر  آن‌ها مرده‌اند.

رهبران مذهبی در دنیا معابد و ساختمان‌های مذهبی را تعطیل کرده‌اند، تا از سرعت پخش شدن بیماری کرونا بکاهند. اما بسیاری از کلیساهای کاتولیک و پروتستانی در برزیل از این کار سرباز زدند. کشیش اعظم این کلیسا پیش از اعلان حکم دادگاه گفته بود که حتی اگر همه چیز را هم ببندند، در کوچکی از کلیسای من به روی مردم باز خواهد ماند. از پی این سخنان انتقادات زیادی به جامعه کلیسای مسیحیان صورت گرفت. یک متخصص بیماری‌های عفونی در سائو پائولو در ویدئویی که رو به کشیش‌هایی که اصرار به باز ماندن کلیساها دارد صحبت می‌کند می‌گوید: «شما فقط برای گرفتن هدایای مسیحیانی که به کلیسا می‌آیند این‌قدر اصرار به باز ماندن کلیسا دارید.» کشیش در پاسخ به این متخصص گفته است که کلیسایش هدایا را آنلاین دریافت می‌کند. پنج‌شنبه گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر به درهای باز این کلیسا در ریو دوژانیرو سرازیر شدند تا در مراسمی شرکت کنند. یکی از کشیش‌های مشغول در این کلیسا گفته است که «این کلیسا همچون بیمارستانی برای روح ما می‌ماند.»

همچنین بخوانید:  زبان مردم در برابر زبان دولت و بازار

یکی دیگر از رهبران پروتستان کلیساهای برزیل، در پیغامی که در واتس‌اپ برای پیروانش گذاشته گفته است: «پشت این کمپین ویروس کرونا نفع اقتصادی کسانی نهفته است.» و این کمپینِ ترس را خود شیطان به راه انداخته است «شیطان با ترس کارهایش را پیش می‌برد.» با پیروزی در دادگاه درهای این کلیسا هم‌چنان باز خواهد ماند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗