skip to Main Content
تهران خلوت در غبار
کیوسک

در جدال با شیوع آلودگی و ویروس

تهران خلوت در غبار

به گزارش سایت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با شاخص کیفیت ۱۰۱-۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس تشخیص داده شد. البته در روزهای اخیر و با توجه به هشدارهای مربوط به شیوع بیماری کرونا، و تعطیلی مدارس خیابان‌های تهران بسیار خلوت بوده است.

بعد از سهمیه‌بندی بنزین و گرانی سوخت یکی از مواردی که همواره مطرح شد تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا بوده است، اما پس از آن باز شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم. رییس دفتر حسن روحانی در اوج روزهای آلودگی هوا در پاییزی که گذشت ارتباط میان آلودگی شدید هوا و بنزین تولید داخل را نیز تکذیب کرده و گفته بود «وضعیت بنزین ما نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است؛ الان بنزین یورو ۴ و یورو ۵ که تولید می‌کنیم قابل مقایسه با گذشته نیست و همه این تولیدات نیز در کلانشهرها استفاده می‌شود» اما تهران در سال گذشته تنها ۲۸ روز هوای پاک را تجربه کرده است.

ترکیب آلودگی هوا در شرایط خطرناک و شیوع ویروس کرونا، هر دو برای افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند و یا از سیستم ایمنی پایینی برخوردارند بسیار خطرناک است. اگرچه مدارس تهران و چند استان دیگر طی هفته گذشته و در سه روز ابتدایی این هفته تعطیل بوده‌اند،‌ اما خبری از تعطیلی ادارات در تهران و شهرهای در خطر شیوع این ویروس واگیردار نباشد. به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته با تاکید بر این‌که «به قرنطینه اعتقادی نداریم» گفته است کاهش ساعت کاری اداری در دستور کار است، حال آن‌که یک هفته از شروع هیستریای بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و تعداد زیادی آلوده به این ویروس شده‌اند.

همچنین بخوانید:  شرکت کانادایی از آلودگی هوای چین پول در می‌آورد

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، و در خانه ماندن شهروندان طبعا باعث پایین آمدن حضور خودروها در سطح شهر شده است. به نظر می‌رسد شهروندان تا حدودی و به صورت خودخواسته نقش خود را در پائین آمدن آلودگی و جلوگیری از شیوع ادا می‌کنند، اما همچنان جای مدیریت سیستماتیک بحران خالیست.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗