skip to Main Content
وعده منع واردات کالاهای اسراییلی در انتخابات پارلمانی ایرلند
سیاست کیوسک

وعده منع واردات کالاهای اسراییلی در انتخابات پارلمانی ایرلند

به گزارش میدل‌ایست آی، شین فن و فیانا فل، دو حزب عمده درگیر در انتخابات پارلمانی پیش رو در ایرلند اعلام کرده‌اند که در صورت پیروزی، برخورداری از کالاها و خدمات فرآورده در شهرک‌های غیرقانونی غصب‌شده توسط اسراییل در خاک فلسطین را شامل ممنوعیت خواهند کرد. چنین ممنوعیتی در لایحه‌ سرزمین‌های اشغالی پیش‌بینی شده است که در مرام‌نامه‌های‌ انتخاباتی هر دوی این احزاب به عملی کردن آن اشاره شده است.

این لایحه که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ به شور گذاشته شد، واردات از تمام مناطق جهان را که آشکارا و بنابر عرف حقوق بین‌الملل تحت اشغال‌اند منع می‌کند. در مقطع کنونی، این تنها سرزمین‌های فلسطینی‌اند که بنابر حکم دیوان عدالت بین‌الملل اشغال‌شده محسوب می‌شوند.

در مرام‌نامه‌ شین فن آمده است که این حزب «ورود کالاهای اسراییلی را که در شهرک‌های استعماری غیرقانونی تولید شده باشند به خاک ایرلند ممنوع» خواهد کرد. در عین حال، فیانا فل هم گفته است که «لایحه‌ سرزمین‌های اشغالی را در دولت پیش خواهد برد». در صورت تصویب این قانون، ایرلند نخستین کشور در اتحادیه اروپا خواهد بود که فعالیت بازرگانی در شهرک‌های اشغالی را مجرمانه می‌خواند.

نیل کالینز سخنگوی سابق فیانا فل در امور خارجه در این رابطه به انتفاضه‌ الکترونیک می‌گوید «لحاظ کردن این مهم در مرام‌نامه نه از روی اجبار، بلکه از روی اصرار ما به انجام آن بود.. گام بعدی در این فرآیند، قرار دادن این لایحه در رویه‌ قانون‌گذاری‌ای است که فیانا فل به هنگام تشکیل ائتلاف بر سر آن با حزب یا احزاب دیگری توافق می‌کند». او افزود «اینجا در ایرلند مسائل زیادی در ارتباط با سلامت، مسکن و بی‌خانمانی برای رسیدگی وجود دارند اما این نافی مسئولیت‌های ناشی از موضع ما در مورد فلسطین نیست. مردم نیز هوشمندانه خود را آگاه از این مهم نشان می‌دهند».

همچنین بخوانید:  بی‌خبری از ۴۰ روستای سیستان و بلوچستان

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات نوزدهم بهمن ماه در ایرلند، شین فن با ۲۴ درصد و فیانا فیل با ۲۱ درصد مقبولیت پیشتاز انتخابات‌اند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗