skip to Main Content
مالیات‌دهندگان کشور کم شدند
اقتصاد کیوسک

مجلس تصویب کرد

مالیات‌دهندگان کشور کم شدند

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تعداد مالیات‌دهندگان کشور را کم و سه بخش را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.

بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب کردند، انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند از پرداخت مالیات معاف شوند. از سویی تولیدکنندگان تخم‌مرغ نطفه‌دار و تبدیل‌کنندگان آن به جوجه یک‌روزه هم دیگری نیازی نیست که مالیات پرداخت کنند. بخش دیگری که از پرداخت مالیات معاف شد و اهمیت بسزایی در جامعه فرهنگی هنری دارد، این است که کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر اسمشان از لیست پرداخت‌کنندگان مالیات خط خورد. براساس‌بندی دیگر از ماده ۹ مالیات بر ارزش افزوده کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند. براساس‌ بندی دیگر از ماده یادشده خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تأسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌شوند. براساس‌بندی دیگر از ماده ۹ مالیات بر ارزش افزوده خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدیم، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین بخوانید:  موافقت مشروط معاون زنان با ازدواج دختران زیر سن قانونی

این معافیت‌ها در تناقض با سیاست‌های اقتصادی دولت در بودجه است. از آنجا که فروش نفت کشور به جهت شرایط تحریم بشدت کاهش یافته است، دولت برای جبران هزینه و تأمین بودجه جاری خود به دو بخش صادرات غیر نفتی و مالیات تکیه کرده بود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗