skip to Main Content
ویروس تازه‌ای جهان را تهدید می‌کند
دانش کیوسک

۱۷ کشته و ۶۰۰ مبتلا در کمتر از دو هفته

ویروس تازه‌ای جهان را تهدید می‌کند

در دو هفته اخیر، موج جدیدی از یک ابتلا به یک ویروس جدید، شبیه به سارس به راه افتاده است. ویروس کرونا احتمالا نسخه جهش‌یافته‌ای از ویروسی است که در سال ۲۰۰۳ همه‌گیر شده بود. به نظر می‌رسد این ویروس جدید ابتدا از بازار فروش حیوانات شهر ووهان در چین و از یک حیوان بیمار به انسان منتقل شده باشد. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با سرعت بیشتر می‌شود. تنها طی یک هفته تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا، بیش از سه برابر شده است. تا لحظه نوشتن این متن، ۱۷نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند و نزدیک ۶۰۰نفر هم مبتلا شده‌اند.

درست مثل همه‌گیری سال ۲۰۰۳ اینبار هم ویروس کرونا با سرعت به کشورهای دیگر راه یافته است. با اینکه تا این لحظه بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در شهر ووهان چین هستند، اما چند مورد در امریکا، ژاپن، تایلند، تایوان و کره‌جنوبی دیده شده است. انتظار می‌رود دامنه گسترش ویروس کرونا با توجه به رفت‌وآمد هوایی در منطقه شرق آسیا به زودی به کشورهای دیگر هم برسد.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته، وضعیت را «خطری برای سلامت عمومی» اعلام کرد اما بعد از چند روز سطح خطر را کاهش داد. حالا با افزایش زیاد تعداد متبلایان ممکن است باز هم سطح خطر از طرف سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی افزایش یابد. در این بین دولت چین ابدا موضوع را دست‌کم نگرفته است. دولت چین خروج ساکنان شهر ۱۱میلیون نفره ووهان را ممنوع اعلام کرده تا بتوان جلوی انتشار ویروس به مناطق دیگر را بگیرد. در سطح شهر دوربین‌های حرارتی نصب شده‌اند تا دمای بدن همه تحت نظر باشد. نظام درمانی چین امیدوارم است با این روش بتواند افراد مبتلا را زودتر شناسایی و از انتقال ویروس به اطرافیان آنها جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:  اگر میزان بارش کنونی افزایش نیابد آب شرب جمعیت پنج میلیونی اصفهان به خطر می‌افتد

طبق اعلام مقامات درمانی چین، تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا، در وضعیتی بحرانی هستند و ممکن است تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر شود.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗