skip to Main Content
۸۱ درصد از اعتبارات اجرای قانون حمایت از معلولان محقق نشد
جامعه کیوسک

۸۱ درصد از اعتبارات اجرای قانون حمایت از معلولان محقق نشد

بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال، دولت ۸۱ درصد از اعتباراتی که در قانون بودجه ۹۸ برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب کرده است را محقق نکرد.

به گفته معلولان؛ مطابق قانون بودجه سال، بابت اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، باید ۱۱۰۰ میلیارد تومان، پرداخت می‌شد در حالیکه با اتمام ۱۰ ماه از سال هنوز ۸۸۹ میلیارد تومان از اعتبارات پرداخت نشده است. بر این اساس، دولت تاکنون ۸۱ درصد از اعتباراتی که در قانون بودجه ۹۸ برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت متعهد شده بود، پرداخت نکرده است. معلولان می‌گویند: عدم تحقق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه، به معنای عدم بهبود اوضاع معیشتی، درمانی، مراقبتی، توانبخشی، اشتغال، مسکن، تحصیل و… افراد دارای معلولیت است که با توجه به گرانی بنزین و تورم سخت‌تر نیز شده است. اینکه دولت ادعا می‌کند از معلولان حمایت کرده کاملاً نمایشی بوده است.

معلولان بارها با رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکره داشته و دو بار مقابل سازمان برنامه و بودجه حضور یافته‌اند، اما تاکنون اعتراض آنها بی‌پاسخ مانده است.

سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۹۹ از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز اجرای قانون معلولان، تنها ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته که با توجه به شرایط فعلی و تورم افسار گسیخته و پیش‌بینی شرایط سخت‌تر سال آینده، وضعیت معیشتی، درمانی، توانبخشی، مراقبتی، تردد، بیکاری و … افراد دارای معلولیت به مراتب دشوارتر از هر زمان دیگری شده و باعث بحرانی‌تر شدن زندگی آنان و خانواده‌هایشان خواهد شد.

همچنین بخوانید:  قدم گذاشتنِ دموکرا‌ت‌ها بر روی کره‌ی ماه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗