skip to Main Content
تغییر قانون بیمه بیکاری؛ به نفع چه کسی؟
Close up of gloves in warehouse
اقتصاد کیوسک

تغییر قانون بیمه بیکاری؛ به نفع چه کسی؟

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفته است:« قرار است بیمه بیکاری اصلاح شود.»
این اظهارنظر حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) درباره بازنگری در قانون بیکاری، نگرانی‌هایی را در میان فعالان کارگری ایجاد کرده است. هرچند گفته‌های این مقام مسئول نشان می‌دهد که قرار است اصلاحاتی در راستای احقاق حقوق مغفول مانده کارگران بیکار شده صورت گیرد، اما این نگرانی وجود دارد که با توجه به شرایط اقتصادی و ریزش نیرو و با توجه به افزایش هزینه‌های بیمه بیکاری، محدودیت‌هایی هم در این زمینه به وجود آید.

شاکرمی هفتم دی امسال با اشاره به سند کار شایسته گفته بود:« مصوبات کار شایسته دارای هفت نماگر و شاخص در زمینه‌های عدالت اجتماعی، گفتگوی سه‌جانبه، آزادی انجمن‌ها و.. است که سه مورد از این شاخص‌ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت‌های اجتماعی است، بنابراین بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.»

تعداد کارگرانی که هر سال از کار اخراج می‌شوند بیشتر از آمار بیمه‌شدگانی است که مشمول مقرری بیمه بیکاری می‌شوند. فعالان کارگری نگرانند که این قانون به نحوی اصلاح شود که تعداد پشت درماندگانِ بیمه بیکاری از این هم بیشتر شود‌.

همچنین بخوانید:  «آمار آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان غیرواقعی است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗