skip to Main Content
باغ شش هزار متری برج می‌شود
جامعه کیوسک

باغ شش هزار متری برج می‌شود

باغی ۶ هزار مترمربعی واقع در خیابان فرشته که دارای بیش ۵۲ اصله درخت چنار کهنسال با قطر بُن ۱۴۰ تا حدود ۲۵۰ سانتی‌متر، ۵ اصله درخت نارون و حدود ۱۰۰ اصله درختان دیگر بوده است تبدیل به برجی ۳۰ طبقه خواهد شد.

عکس‌های هوایی حاکی از این است که این باغ در سال ۱۳۸۹ پر از درخت بود. اما در سال ۹۰ درختان این باغ قطع شد و در مهرماه ۱۳۹۸ بخش اعظمی از آن گودبرداری شده است.

اخیرا یکی از فعالان حوزه شهری در گفتگویی با پایگاه خبری نظرآنلاین از شروع گودبرداری در این باغ خبر داده بود: «متاسفانه هنوز اخباری از شروع به ساخت و ساز در باغات تهران بر مبنای مجوزهایی که در سال‌های گذشته از شهرداری تهران گرفته شده شنیده می‌شود که با توجه به وضعیت بحرانی شهر تهران به هیچ عنوان پذیرفته نیست. به عنوان مثال بر طبق یکی از مصوبات کمیسیون ماده ۵ به تاریخ ۱۱/۷/۹۰ در باغی به مساحت ۶ هزار متر مربع در خیابان فرشته خیابان شریفی‌منش اجازه ساخت برجی ۲۵ طبقه داده شده که اخیراً عملیات ساختمانی آن آغاز شده است. انتظار می‌رود شهرداری با ابطال پروانۀ صادره در این خصوص مانع تخریب این باغ ارزشمند شود».

روند تخریب باغ‌ها در وضعیتی ادامه دارد که در انتهای سال ۱۳۹۶ مصوبه برج‌باغ‌ها از سوی شورای شهر تهران لغو شد و علی‌رغم تصویب آن در شورایعالی معماری و شهرسازی هنوز خبری مبنی بر ابلاغ آن به شهرداری تهران منتشر نشده است. پس از لغو مصوبه برج‌باغ شورای شهر به شهرداری مجوز داد تا برای ۶۲ باغ تهران پروانه ساخت‌وساز صادر کند که مورد اعتراض شهروندان قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که باغ مذکور در لیست این ۶۲ باغ قرار ندارد و گویا مجوزی جدید است.

همچنین بخوانید:  طرح ۵۷ هکتاری و نابودی بافت تاریخی شیراز
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗