skip to Main Content
شرق استرالیا در آتش می‌سوزد
زمین کیوسک

شرق استرالیا در آتش می‌سوزد

در آغاز دهه میلادی جدید، جنگل‌های مناطق شرقی استرالیا در آتش می‌سوزند.

دمای هوا در استرالیا طی روزهای اخیر به ۴۰درجه رسیده است و موجی از آتش به همراه باد در جنگل‌های شرق استرالیا پراکنده شده است. تا کنون ده‌ها هزار نفر برای در امان ماندن از آتش‌ها جابجا و ده نفر کشته شده‌اند. دولت در مناطق تحت خطر به مردم توصیه کرده است که خانه‌های خود و منطقه را ترک کنند اما در چند مورد به علت آتش‌سوزی در مسیر جاده‌های ارتباطی از مردم خواسته شد تا بدون ترک منطقه در مکان‌های امن پناه بگیرند. بعضی با قایق به میان اقیانوس رفته‌اند اما گرما و دود آتش‌ها حتی آنها را هم در امان نگذاشته است.

 


با افزایش گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی، طی سال‌های اخیر تعداد بیشتری آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های جهان رخ می‌دهد. تنها چند ماه پیش بود که آتش‌سوزی‌های گسترده به جان جنگل‌های آمازون افتاده بودند. پیش از آن امریکا، کانادا و پیشتر حتی روسیه نیز شاهد آتش‌سوزی‌های وسیع بودند. در تمامی موارد انتقادهای جدی از نقش دولت‌ها در کنترل آتش‌سوزی‌ها وجود داشته است. اینبار هم دولت استرالیا بر خلاف آنکه نزدیک به ده میلیون هکتار جنگل در حال سوختن است و شهرها و روستاهای زیادی به تمامی دود شده و هوا رفته، دولت استرالیا از اعلام وضعیت فوق‌العاده خودداری می‌کند.
بار اطفای حریق در استرالیا بیشتر بر گردن شهروندان معمولی است که به عنوان آتش‌نشان داوطلب برای کنترل آتش فعالیت می‌کنند و دولت محافظه‌کار استرالیا در این چند سال از مخالفان دائمی طرح‌های کنترلی برای مبارزه با تغییرات‌اقلیمی بوده است. در آخرین همایش سازمان ملل متحد برای مقابله با تغییرات اقلیمی که کمتر از یک ماه پیش در مادرید اسپانیا برگذار شد، استرالیا به همراه چند کشور دیگر با سنگ‌اندازی جلوی رسیدن به یک توافق جامع برای کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید را گرفتند.

همچنین بخوانید:  «شرکت ملی‌ نفت ایران» در میان ۲۰ تولید‌کننده گازهای گلخانه‌ای جهان

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗