skip to Main Content
هندوستان در مسیر اسرائیلِ جنوب آسیا شدن
اعتراضات هند
عمومی کیوسک

راستگرایی در هند هم کشته می‌گیرد

هندوستان در مسیر اسرائیلِ جنوب آسیا شدن

در روزهای اخیر دست کم ۱۵ معترض در شهرهای مختلف هندوستان توسط نیروی های امنیتی به قتل رسیده‌اند. معترضان به قانونی اعتراض دارند که بر اساس آن به پیروان ادیان آسیایی و به خصوص هندو در پروسه‌ای سریع تابعیت هند اعطا خواهد شد. مسلمانان تنها گروهی هستند که این قانون به آنها تعلق نخواهد گرفت. مسلمانان هند که جمعیت آنها به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر می رسد هراس دارند که قانون جدید شهروندی هند منجر به موج مهاجران عمدتا هندو از کشورهای مجاور همانند بنگلادش و پاکستان شده و ترکیب قومی هندوستان را عوض کند. از طرف دیگر دولت هند به دنبال اجرای طرحی برای بررسی وضعیت شهروندی است و مسلمانان نگران هستند که این قانون راه را برای اخراج و تبعید به کمپ میلیون‌ها مسلمان هندی فاقد مدارک کافی قانونی باز کند.

قانون جدید شهروندی قدم دیگری است در مسیر تبدیل هندوستان از یک دموکراسی سکولار به میهن طبیعی مردم هندو توسط دولت نراندا مودی. دولت مودی پیش از این امسال خودمختاری ایالت کشمیر را در اقدامی جنجالی لغو و راه را برای مهاجرت گروه های هندو و تغییر بافت اجتماعی کشمیر باز کرد. در تصمیم جنجالی دیگری، دادگاه عالی هندوستان اخیرا تصمیم گرفت که مالکیت زمین مسجد پانصدساله ببری که ۲۸ سال قبل توسط راستگرایان افراطی هندو تخریب شد را به هندوها بدهد تا معبدی در جای مسجد بسازند. هندوها معتقد هستند که جایی که مسجد ببری در آن بنا شده بود محل تولد راما از خدایان هندو است. در شورش های پس از تخریب مسجد ببری بیش از ۲۰۰۰ نفر عمدتا مسلمان کشته شدند. مسلمانان، گروه‌های سکولار و روشنفکران هندی نگران تبدیل شدن هندوستان به آپارتایدی علیه اقلیت مسلمان این کشور هستند. آپارتایدی که هندوستان را از یک جمهوری سکولار به یک شبه اسرائیل در مقیاسی عظیم مبدل می‌کند.

ناراندا مودی رییس جمهور هند که رییس حزب هندوناسیونالیست بی جی پی است در میان اکثریت هندو از محبوبیت فراوانی برخوردار است و در دو انتخابات گذشته با اکثریت قابل توجهی، حزب اپوزیسیون سکولار کنگره را شکست داده است. مودی در جریان شورش‌های قومی سال ۲۰۰۲ در گُجرات به آغاز این شورش‌ها و بازگذاشتن دست هندوهای افراطی در کشتار مسلمانان متهم شد و برای سال‌ها از ورود به آمریکا و اتحادیه اروپا منع شده بود. در شورش‌های گجرات نزدیک به ۸۰۰ مرد، زن و کودک مسلمان توسط گروه‌های هندو به قتل رسیدند.  

همچنین بخوانید:  افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیت سینما در سکوت خبری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗