skip to Main Content
افزایش ۳ تا ۵ برابری هزینه وسایل توانبخشی معلولان
جامعه کیوسک

افزایش ۳ تا ۵ برابری هزینه وسایل توانبخشی معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از افزایش ۳تا ۵ برابری قیمت وسایل توانبخشی و «مشکل اساسی در تامین این تجهیزات» خبر داده است؛ محمد نفریه گفته «تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل در نقل و انتقالات مالی و خرید وسایل و همچنین کمبود مواد اولیه شده» و این امر به افزایش ۵ برابری قیمت وسایل و تجهیزات توانبخشی خارجی و افزایش ۳ برابری قیمت وسایل توانبخشی تولیدات داخل انجامیده است.

به گفته این مقام مسئول «با افزایش هزینه‌ها فقط می‌توانیم اقدامات اولیه با همان روند قبلی در بخش توانبخشی را انجام دهیم و انجام اقدامات مناسب برای تمامی معلولان نیاز به رشد اعتبار دارد». او در مورد اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای قانون جامع معلولان توضیح داده «برای اجرای قانون جامع معلولان ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی‌که فقط ۱۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که البته تاکنون اعتباری داده نشده اما قول داده‌اند تا یک ماه آینده اعتبار آن تامین می‌شود».

هم‌زمان مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت از عدم اجرای قانون جامع حمایت از افراد معلول انتقاد کرده است؛ مجید مروتی گفته «قانون جامع حمایت از افراد معلول اواخر سال ۹۶ تصویب و اوایل سال ۹۷ توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. متاسفانه آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی این قانون هنوز به تصویب دولت نرسیده و سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته است». او هم‌چنین اعلام کرده «برخی از مواد قانون جامع حمایت از افراد معلول در حوزه بهداشت و درمان، کارآفرینی، اشتغال و استخدام دولتی است که هیچکدام از این مواد اجرا نشده است؛ برای سازمان تامین اجتماعی هم به غیر از بازنشستگی وظیفه دیگری در این قانون تعریف نشده است».

همچنین بخوانید:  اجرا نشدن سهیمه ۳ درصدی استخدام معلولان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗