skip to Main Content
مصرف لبنیات در کشور ۲۱ درصد کاهش یافت
جامعه کیوسک

مصرف لبنیات در کشور ۲۱ درصد کاهش یافت

کاوه زرگران دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اظهار کرد: بسیاری از تولیدات بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مانند گذشته فروش ندارند و بازگشت محصول از فروشگاه‌ها به کارخانه‌ها زیاد شده؛ به‌طوری که فروش یک ساله لبنیات تا خرداد سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: افزایش قیمت شیر خام از ۱۶۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان باعث شده که قیمت تمام‌شده صنایع لبنی افزایش یابد و به‌تبع آن قدرت خرید مردم کاهش‌یافته است؛ در بخش کنسرو تن ماهی نیز مصرف این محصول افت شدید پیدا کرده زیرا  از شمول ارز دولتی خارج‌شده است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: مردم مانند گذشته نمی‌توانند مواد غذایی خرید کنند و تقاضا برای خرید مواد غذایی افت زیادی در سال جاری داشته است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام بانک مرکزی (قبل از تورم امسال) ۲۶ درصد درآمد خانوار هزینه خرید مواد غذایی و آشامیدنی می‌شد که این رقم در آمریکا ۶.۵ درصد و در قطر ۱۳ درصد است.

زرگران گفت: وقتی نرخ ارز برای تامین کالا یا واردات مواد اولیه تولید تغییر می‌کند و جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نمی‌شود قدرت خرید مردم به شدت ضربه می‌خورد و افراد نمی‌توانند خود را با آن سازگار کنند.

همچنین بخوانید:  سیاست هنر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗