skip to Main Content
برگزاری تورهای آشنایی با محرم
جامعه کیوسک

در استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

برگزاری تورهای آشنایی با محرم

در استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد تور آشنایی با محرم برگزار می‌شود.

کمیته‌های گردشگری استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد در روزهای عاشورا و تاسوعا برای گردشگران خارجی و داخلی تورهای آشنایی با آیین‌های محرم برگزار می‌کنند. این موضوع به دلیل همزمانی با روز جهانی گردشگری و البته تعطیلی موزه‌ها در این روزهاست.

محمدمهدی رجائی‌فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، گفته است: برنامه‌های گردشگری مذهبی یزد از روز ١۶ شهریورماه برابر با هفتم محرم آغاز می‌شود و گردشگران علاوه‌بر حضور در برنامه‌های مردمی روزهای تاسوعا و عاشورا، ١٣ محرم و اربعین حسینی، در مراسم‌های سنتی شهرستان‌های مهریز، اشکذر و اردکان نیز می‌توانند شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول بر اساس پژوهش‌های انجام شده «گردشگران این آیین‌ها و مراسم‌های مذهبی را ابزاری برای مقابله با اسلام‌هراسی و ایجاد صلح بین‌المللی دانسته بودند.»

تور گردشگری محرم در یزد شامل بازدید از آیین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا، دسته‌های عزاداری، نخل‌گردانی و شام غریبان خواهد بود.

در استان سیستان و بلوچستان نیز در همین روزها تورهای گردشگری با موضع آشنایی با آیین‌های محرم برگزار خواهد شد.

مدتی پیش معاونت بازاریابی وزارت میراث فرهنگی در دستورالعملی از ادارات کل استان‌هایش خواسته بود که برنامه‌های روز جهانی گردشگری را «محرمی» برگزار کنند.

 

همچنین بخوانید:  وعده منع واردات کالاهای اسراییلی در انتخابات پارلمانی ایرلند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗