skip to Main Content
بلندترین قله جهان پر از زباله شده است
کیوسک

بلندترین قله جهان پر از زباله شده است

به دنبال نگرانی‌ها از حجم زباله‌های انباشته شده در کوه اورست، مقامات نپال استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف را در این بلندترین قله جهان ممنوع می‌کنند.

این قانون جدید از ژانویه سال ۲۰۲۰ (دی-بهمن ۹۸) اجرایی شده و به موجب آن استفاده از قوطی‌های پلاستیکی حاوی نوشیدنی و هر پلاستیکی با ضخامت کمتر از ۰.۰۳ میلی‌متر در اورست و پیرامون آن ممنوع می‌شود.

سالانه بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده و کوهنورد به این نقطه از جهان سفر کرده که از این جمعیت تنها تعداد محدودی ملاحظات زیست محیطی را رعایت می‌کنند. سال گذشته مقامات چین، نپال و هندوستان نسبت به انباشت چندین هزار کیلو زباله و مدفوع انسانی در قله اورست، هشدار داده و از وقوع یک بحران زیست‌محیطی در این منطقه خبر دادند.

مشکل انباشت زباله در کوه اورست در سال های اخیر توجهات را به خود جلب کرده است. مقامات نپال در ماه ژوئن خبر جمع آوری بیش از ۱۰.۹ تُن زباله از این کوه را توسط یک کمپین جمع آوری زباله تایید کردند؛ با این وجود قله هشت هزارو ۸۵۰ متری این کوه هنوز از زباله انباشته است.

در سال‌های اخیر با افزایش تعداد افرادی که در صدد صعود به این قله نام آشنا هستند، انباشت زباله به یکی از بحران های جدی در منطقه تبدیل شده است. در پی ذوب یخچال‌ها در نتیجه گرمایش زمین، زباله‌های قدیمی نیز از زمین سربرآورده و این بحران را تشدید کرده‌اند.

کوه اورست واقع در رشته‌کوه‌های هیمالیا، بلندترین کوه زمین است. قله این کوه که به آن لقب بام دنیا را داده اند، ۸٬۸۴۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

همچنین بخوانید:  روایت یک «پاکسازی»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗