skip to Main Content
هر ایموجی چقدر خرج برمی‌دارد؟
دانش کیوسک

هر ایموجی چقدر خرج برمی‌دارد؟

به احتمال قوی تا تابستان سال دیگر، چای یربا مته، نوشیدنی محبوب کشورهای آمریکای لاتین، به ایموجی‌های گوشی‌ها و صفحه کلید‌ها اضافه خواهد شد. مته در آرژانتین، پاراگوئه، اوروگوئه، شیلی، برزیل و همچنین سوریه و لبنان پرطرفدار است و اگر تبدیل به ایموجی شود، به عنوان اولین ایموجی آمریکای لاتین رقم خواهد خورد.

اضافه کردن ایموجی به ۲۸۲۳ ایموجی موجود در استاندارد یونی‌کد که امروز مهمترین استاندارد متن‌نویسی دیجیتال است،کار ساده‌ای نیست. اگر شما بخواهید یک ایموجی به این فهرست اضافه کنید باید درخواستی بنویسید تا دوازده عضو مجمع یونی‌کد در یک فرایند یک تا دو ساله آن را تایید کنند. گروهی متشکل از مردان سفید‌پوست آمریکایی مهندس که نمایندگان ابرشرکت‌های فن‌آوری هستند درخواست شما را بررسی می‌کنند و تصمیم‌ می‌گیرند ایموجی پیشنهادی شما آنقدر مفید یا خوب هست که به فهرست اضافه شود یا نه. با اینکه محدودیتی برای عضویت وجود ندارد اما برای حق امتیاز رای دادن اعضا باید سالانه ۱۸ هزار دلار پرداخت کنند. ا (اعضای دارای حق رای شرکت‌های آمریکایی اوراکل، آی بی ام، مایکروسافت، ادوب، گوگل، اپل، فیسبوک، اسپاتیفای، شاپیفای و نت فلکس هستند. علاوه بر اینها، کشور عمان، شرکت آلمانی سپ و شرکت فن‌آوری چینی هوآوِی نیز حق رای دارند.)

یک جمع روزنامه‌نگار و طراح آرژانتینی و علاقه‌مند به مته، یک طرح پیشنهادی چهل صفحه‌ای به مجمع یونیکود ارائه کردند که میزان محبوبیت این نوشیدنی را ثابت می‌کرد. این گروه باید نشان می‌داد که ایموجی پیشنهادییشان زیادی خاص نیست و دیگر نوشیدنی‌های موجود آن را نمایندگی نمی‌کنند. آنها برای تصویب ایموجی مته از ایموجینیشن کمک گرفت. ایموجینیشن که به شیوه اداره ایموجی‌ها اعتراض دارد، کارزارهایی برای پربارتر کردن ایموجی‌ها به راه انداخته است.

همچنین بخوانید:  ممانعت هیات‌رئيسه شورا از دسترسی اعضا به اطلاعات مالی

در سال ۲۰۱۶ دولت فنلاند پیشنهاد ایموجی‌های سونا (🧖‍♀️🧖‍♂️) را مطرح کرد و دختر نوجوانی از عربستان صعودی نیز پیشنهاد ایموجی حجاب (🧕) را داد. هم اکنون چراغ هندی برای افزوده شدن در حال بررسی است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗