skip to Main Content
شهرستان ۷۰ هزار نفری بدون پزشک متخصص
جامعه کیوسک

شهرستان ۷۰ هزار نفری بدون پزشک متخصص

مهرستان با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر در جنوب شرق کشور قرار دارد در این شهرستان علاوه بر اینکه بیمارستان وجود ندارد سال‌ها است که حتی یک پزشک متخصص تمام وقت نیز وجود ندارد.

شهرستان مهرستان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران بوده و بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت این شهرستان بیش از ۷۰ هزار نفر است.

بیماران مهرستانی علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمانی، باید برای درمان خود هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز اضافه کنند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت مهرستان: اساسی‌ترین مشکل و نیاز مردم مهرستان پزشک متخصص به ویژه در زمینه زنان و زایمان، اطفال، داخلی و اموراتی مانند سونوگرافی و رادیولوژی است.

محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان  در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیمارستان ۶۶ تختخوابی شهرستان مهرستان مصوب و قرار بود در سال ۹۷ کلنگ زنی شود، که تاکنون این امر محقق نشده است.

یکی از شهروندان مهرستانی نیز اظهار داشت: این شهرستان یک مرکز درمان بستر ۱۰ تختخوابی دارد که پاسخ گوی نیاز مردم نیست و همه خدمات درمانی در آن ارائه نمی‌شود، حتی یک پزشک متخصص در این شهر وجود ندارد و اگر کودکمان بیمار شود، نمی‌دانیم چه کنیم، چرا که از حضور متخصص اطفال بی‌بهره هستیم.

به گفته وی، وضعیت جاده‌های منتهی به مهرستان مناسب نیست، به همین دلیل تصادف‌های زیادی در این جاده‌ها رخ می‌دهد و اگر مصدومی به مرکز درمان بستر مهرستان منتقل شود فقط چند ساعت درمان‌های اولیه برای او ارائه و سپس به سراوان یا ایرانشهر منتقل می‌شود.

همچنین بخوانید:  در دفاع از طبقه متوسط

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗