skip to Main Content
بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بیانگر بی‌توجهی دولت به تامین اجتماعی است
جامعه کیوسک

بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بیانگر بی‌توجهی دولت به تامین اجتماعی است

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: هرجا که دولت کم می‌آورد یا به مشکل می‌خورد، از منابع تامین اجتماعی هزینه می‌کند و کسی هم معترض نمی‌شود.

میرمنصور موسوی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با انتقاد از اظهارات رییس جمهور مبنی بر اینکه شرکت‌های شستا باید به بخش خصوصی واگذار شود و اگر خریدار پیدا نشد، رایگان واگذار شود، گفت: این قبیل اظهارنظرها بیانگر آن است که برخی سخنان مبنای حقوقی ندارد و مورد انتقاد حقوقدانان هستند. سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست که بتوان به راحتی حکم داد که اموال سازمان باید واگذار شود و بدتر اینکه از واگذاری رایگان سخن بگویند.

موسوی با تاکید بر اینکه اگر دولت برای سازمان تامین اجتماعی نگران است، بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد، گفت: هفت سال پیش طلب سازمان از دولت ۶۳ هزار میلیارد تومان بود و امروز بدهی دولت به تامین اجتماعی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته که این رقم وحشتناک بیانگر بی‌توجهی دولت به تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه چشم امید بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی است گفت: اکنون بیش از سه میلیون بازنشسته هزینه زندگی خودشان را در قالب حقوق از سازمان به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند و اگر با تاخیر رو به رو شوند، زندگی آنها به هم می‌ریزد. این در حالی است که سازمان برای پرداخت حقوق بازنشستگان ناچار به استقراض شده و وام‌های سنگین با بهره ۳۵ درصد از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کند.

همچنین بخوانید:  راوی ايران بين دو انقلاب
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗